Автомобилите версия супер 2000 и R5 ще имат предимство по етапите в 45-то издание на рали България, кръг от ERTrophy за сезон 2014 г. 

Това е прогнозата на първенеца в планинския шампионат за миналата година Пламен Стайков (Евроком РТ, МИЦУБИШИ ЛАНСЪР ЕВО 9) 

"Не става въпрос за това дали конфигурацията на едни или други етапи е по - подходяща за колите от група N или тези от супер 2000 или R5" - обясни Стайков за пресцентъра на ралито.

"Тук акцентът е другаде - в маршрута на ралито има отсечка с дължина почти 35км, която в първия ден се кара два пъти. Този етап е по подходящ за истински състезателни автомобили. Едва ли може да си представите какво се случва с гумите, с спирачките на кола от група N на финала на този етап. Но каквото е за нас, такова ще е и за всички наши конкуренти", заяви Стайков. 

За момента единственият пилот с автомобил R5, който е потвърдил участието си в рали "България 2014г." е Крум Дончев (GLOBUL RT, FORD FIESTA R5). Двамата със Стайков обаче ще преследват различни цели в предстоящото рали - Стайков ще е заявен само за националният шампионат, а Дончев за състезанието валидно за ERTrophy, което означава, че ще кара с гориво и гуми, стриктно посочени от правилата на тази надпревара. 

Екипажите, заявени за нашият шампионат са освободени от тези ограничения.  

Всички състезателни екипи, които ще участват в надпреварата за Европейския шампионат на предстоящото рали България ще пристигнат в Самоков до вторник (15.07).
В сряда от 9 до 19 часа, пилотите ще направят своите тренировки за опознаване на трасето. Те имат право да преминат всяка една състезателна отсечка само два пъти. В петък (18.07) от 8.00 до 12.00 часа е техническия преглед на автомобилите, след което предстои shake down (окончателни настройки на автомобила).

Състезателите, които ще участват за националният шампионат, ще направят своите тренировки в четвъртък (17.07) от 9 до 18 часа. В петък от 19:30 часа на площада в град Самоков предстои официалното откриване на рали България.