Един от най-големите спонсори Тойота няма да има свои реклами по време на олимпийските игри заради растящите опасения на домакините около провеждането на Олимпиадата, броени дни преди откриването.

Местните медии съобщиха, че японският концерн за производство на автомобили изтегля своите реклами заради огромните неразбирателства при организацията на Игрите по време на световната пандемия от коронавирус.

Шефът Акио Тойода и други негови колеги от ръководството на компанията няма да присъстват на откриването на олимпийските игри в петък. Олимпиадата в Япония започва на 23 август и ще продължи до 8 август.

В Тойота се опасяват, че имиджът на компанията може да пострада сериозно при евентуални връзки с олимпийските игри това лято.

Тойота, който е един от 14-те най-големи спонсори на Международния олимпийски комитет, винаги харчи милиарди долари около провеждането на най-големите спортни събития. Японската компания си сътрудничи с МОК от 2015 година.

Токио е в извънредно положение и броят на заразените с коронавирус в района отново се покачва, като почти всички олимпийски състезания ще се проведат без присъствието на публика.

В олимпийския "балон" вече има няколко регистрирани случая на коронавирус, но от правителството на Япония, местните организатори и МОК обещаха безопасни Игри при изключително строг здравен протокол.