ФИФА промени спонсорската си стратегия за Световните първенства, като ще търси не само „национална“, но и „континентална“ финансова подкрепа за Мондиал 2018, който ще се проведе в Русия.

Това означава, че първенството вече ще може да бъде спонсорирано от компании, локализирани на същия континент като страната-домакин, а не изцяло от домашни такива. За сравнение следващият голям футболен форум – в Бразилия през 2014 година – има пет национални спонсора: агенцията за търговия и инвестиции „Апекс-Бразилия“, банката „Итау Унибанко“, застрахователната компания „Либърти Сегурос“, производителят на шоколад „Чоколатес Гарото“ и школата по английски език „Уайз Ъп“.

„Решихме да разширим регулациите от национално на континентално ниво“, поясни секретарят на ФИФА Жером Валк. „Русия се намира в Европа, така че всяка компания от континента може да стане спонсор на турнира. Иначе преди само руски компании можеха да кандидатстват за това. Сега би трябвало да намерим спонсори по-лесно“, добави Валк.