Германският производител на спортни екипи "Адидас" (Adidas) обяви във вторник, че изтегля от продажба тениски със съмнителен дизайн, който бразилските власти разобличиха като "пропаганда на сексуален туризъм" по време на Мондиала, пише АФП.

Разпространените в местните медии изображения на тези тениски, вече продавани от Адидас в САЩ и посветени на Световната футболна купа (от 12 юни до 13 юли), предизвикаха протести в цяла Бразилия - от социалните мрежи до върховете на държавната власт. Предполагаемите двусмислени сексуални послания с адрес Бразилия разгневиха здраво много бразилци.

"Неприемливо е многонационален производител на спортни продукти като "Адидас" (…) да продава тениски с изображения и текст, свързващи Бразилия със секстуризма", отсече в заявление бразилската министърка, отговаряща за политиката към жените Елеонора Меникучи.

"Тази кампания" стимулира сексуалното хищничество (...). Тя показва липса на уважение към нашата страна и демонстрира агресия, възпроизвеждайки образа, който ние се стремим неуморно да погребем окончателно", ядосва се министърката.

"Адидас", един от официалните спонсори на Мондиала, организиран от ФИФА, бързо се поправи чрез изявление в Сао Пауло. "Адидас винаги следи отблизо мнението на своите клиенти и партньори и обявява, че въпросните продукти не са предназначени за продажба", съобщават оттам. "Важно е да се подчертае, че това е ограничена серия, която е пусната в Съединените щати", казва "Адидас" в Бразилия.

Случаят разбуни и върха на бразилската държава. "Правителството ще увеличи усилията си за превенция срещу сексуалната експлоатация на деца и юноши по време на Карнавала и Световната купа", написа в Туитър президентката Дилма Русеф, без да споменава пряко "Адидас".

Бразилия се готви да приеме поне 600 хил. чуждестранни туристи по време на Световното първенство по футбол, освен лудите по футбола три милиона бразилски запалянковци, които ще кръстосват през градовете, където са стадионите на турнира, пише АФП./БГНЕС