Трикратният световен шампион Макс Верстапен с Ред Бул заслужи петата си победа през сезона във Формула 1, след като триумфира в надпреварата за Гран при на Емилия-Романя. Нидерландецът водеше убедително в голяма част от състезанието, но в самия му край Ландо Норис с Макларън го настигна и се залепи за него в последните обиколки. В крайна сметка Макс удържа на натиска от победителя от Гран при на Маями, който завърши на 0.7 зад Верстапен на второто място.

Снимки: Gulliver/Gettyimages
94 снимки

На почетната стълбичка се качи и пилотът на Ферари - Шарл Льоклер с изоставане от 7.916 от победителя, а четвърти остана Оскар Пиастри с втората кола на Макларън. Топ 10 допълниха още Карлос Сайнц с Ферари, двамата пилоти на Мерцедес - Люис Хамилтън и Джорд Ръсел, Серхио Перес с Ред Бул, Ланс Строл с Астън Мартин и Юки Цунода с РБ.

Победата на Верстапен означаваше, че той увеличава своя актив в генералното класиране на 161 точки. Льоклер пък изпревари Перес и вече заема второто място със 113 пункта, с шест повече от мексиканският пилот на Ред Бул. Следващото състезание във Формула 1 е следващата седмица за Гран при на Монако.

Гран при на Емилия Романя във Формула 1

източник: Sofascore.com


Лидерът Макс Верстапен стартира отлично и не позволи на Ландо Норис да го изпревари при развяването на зелените флагове. Нидерландецът запази първата си позиция след дългия спринт до „Тамбурело“, а промени в Топ 6 след първата обиколка нямаше. Верстапен пък вече имаше около секунда аванс пред Норис, а в следващите няколко тура натрупа преднина от две секунди.

Пилотът на Макларън на свой ред дръпна пред третия Шарл Льоклер и погледна към Верстапен, като успяваше да поддържа темпото на нидерландеца. В деветата обиколка Оскар Пиастри пък се доближи на под секунда зад Карлос Сайнц, но испанецът се защитаваше умело.

Тур по-късно се наложи Александър Албън да влезе в бокса засмяна на сликове, тъй като една от гумите не е била закрепена правилно преди старта.

Към 15-ата обиколка Норис изостана от темпото, което наложи Верстапен и вече бе на над пет секунди зад световния шампион. Авансът на пилота на Макларън пред Льоклер пък се стопи до 1.2 секунди.

В 18-ия тур Серхио Перес излезе от пистата на „Риваца 1“ и се озова в чакъла, но успя да продължи състезанието, запазвайки позицията си пред Ланс Строл. Въпреки това, мексиканецът загуби около пет секунди.

Към 21-ата обиколка Верстапен водеше с 6.5 пред Норис, който на свой ред поддържаше преднина от 1.2-1.5 пред Льоклер. На 4.4 зад монегаска бе и Сайнц, който продължаваше да води битка с Пиастри зад него. В следващата обиколка Норис стана първият от пилотите в челото, който влиза в бокса, за да премине от средно твърдите към твърдите сликове. Британецът се върна на пистата на седмото място, точно зад Перес, чиито гуми бяха на 22 обиколки.

В края на 25-ата обиколка и Верстапен влезе за смяна гуми и сложи твърдите сликове, което означаваше, че ниделрландецът ще опита да завърши състезанието само с една спиране. Той излезе на трета позиция зад Люис Хамилтън и новия лидер Карлос Сайнц, които тепърва трябваше да влизат в бокса.

В следващия тур и Льоклер сложи също твърди гуми и излезе на шестата позиция зад Перес и пред Пиастри. „

Пиастри стана поредният пилот, който сложи твърдите сликове, а в 27-ата обиколка той и Льоклер изпревариха Перес. Монегсакът стори това в спирането за "Тамбурело", а Пиастри атакува във „Вилньов“ и малко или много Перес му отстъпи позицията, тъй като бе с много по-стари гуми. Сайнц също посети влезе в бокса за твърди гуми и се върна на пистата малко зад Перес, но пред спрелия по-рано Джордж Ръсел с Мерцедес.

Снимки: Gulliver/GettyImages
70 снимки

След половината обиколки Верстапен водеше с 6.8 пред Норис, който пък имаше аванс пред Льоклер бе 2.9 секунди. В 38-ата обиколка Перес влезе в бокса, за да смени твърдите сликове, с които стартира, с чисто нови средно твърди такива. Мексиканецът се върна на пистата на 11-то място, на само 1.8 зад Даниел Рикардо.

В 40-ия тур Льоклер натисна Норис, като разликата между двамата падна под две секунди. Перес пък стигна до деветото място, след като изпревари Рикардо и Нико Хюлкенберг. В 42-ата обиколка Перес се изпревари и с Цунода, като вече изоставаше от Хамилтън с близо 30 секунди.

В 43-ата обиколка Льоклер беше вече на по-малко от секунда зад Норис в битката за второто място. Пет тура след това, обаче монегаскът сбърка на „Алта“, която го отдалечи на две секунди от британеца, който си пое глътка въздух. В 51-ата обиколка Норис увеличи темпото си и отвори аванс от над три секунда спрямо монегаска.

Постепенно британецът започна да топи пасива си и спрямо Верстапен, като пет обиколки преди края нидерландецът имаше аванс от една 1.4 секунди.

Последваха, обаче, две неточности на Норис в „Тамбурело“ и „Вилньов“, но все пак остана на 1.6 секунди от Верстапен. Три обиколки преди края британецът се доближи на само 0.4 от използването на DRS, а в същото време Макс се оплака по радиото, че зарядът в неговата батерия почти е свършил.

В последната обиколка Норис така и не успя да влезе в DRS зоната на Верстапен преди последното минаване през цялата старт-финална права и в крайна сметка трикратният световен шампион записа петата си победа през сезона. Трети остана Шарл Льоклер.


Стартова решетка за Гран При на Емилия-Романя на пистата „Имола“: