Голът на Черно море – ситуация за съдийски семинар

Публикувана в 16:35 на 09 април 2017 2526

Черно море вкара гол на ЦСКА, с който намали резултата на „Българска армия“, а в последствие загуби мача. Попадението на Иван Коконов обаче се превърна в централна тема на обсъждане. Лайтмотивът - „ЦСКА отново е ощетен, защото голът е от засада“. Всъщност решението на Мартин Венев трябва да влезе в съдийските семинари и да се дава за пример, а асистентът трябва да получи съответните похвали. Да! Преди седмица Веселин Мишев сбърка при второто попадение на Лудогорец и от ЦСКА с право бяха недоволни, но сега дори няма казус. Ситуацията е чиста, а голът напълно редовен.

Черно море намали на ЦСКА със спорен гол

Всъщност  правило 11 от „Правилата на играта футбол“ е лесно достъпно. Него и всички останали правила могат да бъдат намерени, преведени на български език, в сайта на БФС. Документът е малко обемист - близо 140 страници, но е полезен. За феновете не е задължителен, а и на тях са им позволени всякакви коментари, но за другите... 

Нужната информация се намира на страница 36, от споменатия по-горе правилник. Цитат: „Ако някой състезател се намира в положение на засада, това само по себе си не представлява нарушение“. „Засада се отсъжда на състезател, който се намира в положение на засада, само ако в момента, в който топката бъде докосната или отиграна от някой от съотборниците му, той участва активно в играта, по преценка на съдията, като: се намесва в играта или влияе на противник, или извлича предимство благодарение на позицията, в която се намира“. Това са условията, едно, от които трябва да бъде изпълнено, за да бъде маркирана засада. 

Да се върнем на „казуса“ от снощи! Да! Топката беше насочена към Марек Кузма и да той се намираше в положение на засада. Но! Кузма нито се намеси в играта, нито повлия на противник, нито извлече предимство благодарение на позицията, в която се намира. И да! Съдията изключително точно се позова на правилото „изчакай и виж“. Изчака, видя и прецени – напълно точно. И да! Ако по стечение на обстоятелствата топката бе стигнала до Кузма то страничният съдия трябваше да маркира засада. И да! Ако при удара на Коконов Китанов бе избил и Кузма бе довкарал то тогава засада отново трябваше да бъде отсъдена. И да! Мартин Венев е прав, а казус няма. Всичко останало е безмислено нагнетяване на напрежението.

ЦСКА Черно море

Въпроси и отговори

  • LEVSKAR57 LEVSKAR57
    Г-н Пашкуров,колко титли и купи има Цска-София.Ако не знаете-кажете си мнението.
    Николай Пашкуров Николай Пашкуров
    Здравейте, господин левскар, има статистика, отговорете си сам.
  • de_tomoff de_tomoff
    Здравейте , защо се отговаря на въпроси на andro6419 , които освен , че са редко тъпи и явно целящи обида , а на смислени въпроси с реални аргументи не ?
    Николай Пашкуров Николай Пашкуров
    Здравейте, не мисля, че се отговаря само на въпроси на Андро
Виж всички