Развитието на електронните спортове стана безспорен феномен в последните години в световен мащаб. Неотдавна той беше просто една компютърна игра, в която всеки се включваше предимно за удоволствие.

В последните години e-sports получи невероятно развитие и буквално окупира света. В много страни популярността му вече е такава, каквато е и на най-важните спортни игри. Наградните фондове постоянно растат, а и желанието на участниците е все по-голямо за включване в надпреварите. Отборите вече има свои офиси, треньорски щабове, персонал, същевременно и доста фенове. Електронният спорт е съвременен феномен, който изненадващо или не може да мисли и да кандидатства за приемане в олимпийската програма, и това може да се случи скоро.

Преди 10 години беше фантастика само да се спомене, че електронен спорт може да бъде включен в програмата на Олимпийски игри, но вече не е така. Участниците в него вече може да се сравняват с участниците в различни спортове, и то традиционни.

Очакванията са, че при евентуално попадане в олимпийската програма, игрите, които ще влязат са: Dota и Counter-Strike. Тези игри са на пика на популярността повече от 10 години, а защо не и повече, а очакванията те да привличат все повече и повече фенове и играчи. Улеснение е, че ако имаш компютър и монитор си готов, а хиляди могат да наблюдават играта.

Не трябва да забравяме, че е-sports се развива с най-бързи темпове в Азия, а в Китай например електронният спорт е официална професия, а спортистите може да получат и трудов стаж по този показател.

Азиатците са и сред най-добрите играчи в Dota 2, CS: Go, Hearthstone, League of Legens. 

В България също си имаме популярни играчи, а един от тях е Иван Иванов, който спечели с Team Liquid впечатляваща победа над китайския тим Newbee в големия финал нa The International 2017 в играта Dota 2.