Публикуването на съобщения във Facebook и останалите социални медии доставя силна наслада на мозъка, каквато получаваме при хранене и секс, откри проучване на Харвард.

Изследване на двама невролози установи, че „себеразкриването” в Интернет създава мозъчни сигнали, които наподобяват допамина - химикалът, който се отделя при удоволствие или при очакване на награда.

Според учените, мнозинството от хората отдават от 30 до 40% от думите си, за да „информират околните за собствените си субективни преживявания”. Но в социалните медии варира около 80%.

Те също така изтъкват, че „хората разкриват себе си с такова желание, тъй като за тях това е събитие с истинска стойност. Подобно на първичната наслада от хранене и секс”.

„Хората са мотивирани да разпространяват продуктите на умовете си. Възможностите пред един човек да разкрие мислите си би трябвало да се изживяват като силна форма на субективна награда”, гласи заключението на Даяна Темир и Джейсън Мичъл от Харвард.