Пределната скорост за движение по родните магистрали ще е 140 км/ч, но в новите участъци от аутобаните, увери строителният министър Лиляна Павлова при дискусията в парламента по промените в Закона за пътищата, които бяха одобрени на първо четене от народните представители. Дебатите продължиха повече от два часа, съобщи DarikNews.bg.
Депутатите, които бяха против се аргументираха с това, че така ще се увеличат катастрофите заради лошите ни пътища. С измененията се вдига максималната скорост за движение по магистралите от 130 на 140 км/ч.
„Ние не искаме самоцелно увеличение на скоростта по пътните участъци. Това, което предлагаме ние, предвид изграждащите се нови магистрални участъци, нови скоростни пътища, на тези нови участъци, които имат добро качество на пътя - да се позволи скорост до 140 км/ч на съществуващите пътища, на старите пътища, там, където има рискови зони, разбира се, ще останат сега съществуващите ограничения, включително по магистралите от 90 км/ч. тук ние промяна няма да правим”, обясни министър Павлова.
„Именно затова в промените в Закона за пътищата сме предложили конкретни нововъведения от гледна точка на ограниченията. Например забрана за спиране на пътно превозно средство за престойосвен на обозначените места, забрана за извършване на маневри върху платната. Нашето мнение е, че позволявайки само на места поувеличената скорост, но с цел дисциплиниране увеличение на глобите, по-добър контрол, въвеждане на по-строги мерки за движение по останалите пътища, отново с цел дисциплиниране, и преди всичко безопасност на движението и ограничаване на произшествията”, разясни още министърът.
С поправките се ограничава и поставянето на билбордове по магистралите и другите пътища. Аргументите на вносителите от кабинета за тази промяна представи пред депутатите министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.
„Това, което ние предлагаме, е билбордовете да бъдат махнати от обхвата на пътя и да бъдат изнесени на определено разстояние. По отношение на втори и трети клас пътища предлагаме те да бъдат на 8 м. Винаги може да бъде разгледано предложението, което да бъдат намалени от 8 на 6 м. Тук целта преди всичко е безопасност на движението. Данните, с които ние разполагаме, показват, че много често пътнотранспортните произшествия стават по-тежки и жертвите са повече, когато има сблъсък със съоръжение. И в повечето случаи сблъсъкът е именно с тези билбордове. Затова приходите от 5 млн. лева не са важни за нас, за нас е важен човешкия живот и безопасността по движението по пътя”, заяви още Павлова.
С поправките се въвежда и понятието „скоростен път”.
Коментирай