Ракът на простатата е второто най-често срещано онкологично заболяване и петата водеща причина за смърт от рак сред мъжете през 2020 г. През миналата година в световен мащаб са регистрирани над 1,4 млн. нови случая, а повече от 375 хил. души са починали.В България всяка година със заболяването се диагностицират около 2500 мъже.

Както при много онкологични заболявания и при този вид рак няма характерни симптоми, по които да се постави точна диагноза. Mного често болестта се открива при профилактични прегледи. Рискови фактори за развитието й са възрастта, семейната обремененост, факторите от околната среда, както и тютюнопушенето и употребата на алкохол в големи количества.

Установено е, че мъже, които имат първа степен роднини (брат или баща) с рак на простатата, са с два пъти по-голям риск от развитие на болестта. Освен това честотата на рака на простатата ескалира драстично с увеличаване на възрастта. Ето защо мъжете над 50 години, веднъж годишно трябва да правят профилактичен преглед с изследване на маркер в кръвта и при необходимост да посетят уролог.

За пета поредна година Астелас България отбелязва Световния месец за превенция на мъжкото здраве – ноември, с информационна кампания „Заедно срещу рака на простатата“. През 2021 г. инициативата ще протече под мотото „Мъж на място“.

Целта й е да повиши информираността на обществото по отношение на рака на простатата и възможностите за диагностика и съвременно лечение, както и да привлече общественото внимание към проблемите на пациентите, страдащи от това заболяване.

В това видео:

Мъжете биват провокирани да обърнат внимание на здравето си и да не пропускат редовните профилактични прегледи. Акцентът се поставя върху силата и отговорността на мъжете - да продължат да се грижат за близките си, да изпълняват задълженията си, да бъдат опора на съпругите и стълбове на децата си, да „тежат на мястото си“. Кампанията се стреми да засили усещането, че за да може всеки мъж да се грижи за близките си, първо трябва да се погрижи за здравето си.

d

източник: Astellas