От петък хората на Индийския субконтинент ще имат един-единствен начин, по който да наблюдават мачовете от испанската Примера дивисион и той се казва...Facebook.

Социалната медия подписа ексклузивен договор да излъчва всеки мач от Ла Лига в следващите три сезона за зрителите в Индия, Афганистан, Бангладеш, Бутан, Непал, Малдивите, Шри Ланка и Пакистан. Досега правата се държаха от Sony Pictures Network със сделка на стойност 32 милиона долара през 2014-а. Сега двете страни не споделят какви са финансовите параметри.

В района има 348 милиона души потребители на Facebook като 270 са в Индия.

Това е поредният ход на технологичната индустрия и в частност на Facebook, да инвестира в получаването на телевизионни права за спортни събития, които после да предлагат през своите стрийминг канали.

Facebook вече излъчва мачове от Мейджър Лийг Бейзбол за американската публика на цена от около 1 милион евро на двубой. Както и всичко останало в социалната мрежа, съдържанието ще бъде безплатно за гледане, но с реклами, макар че в началото и те ще липсват.