Под слогана „Това е моят дом“ ще преминат в глобален план квалификациите за световното първенство през 2019-а година в Китай.

Идеята на ФИБА с въвеждането на новата система на квалификациите е да осигури повече представяне пред родна публика на силните отбори.

До тази есен за квалификация за Мондиала служеше представянето на тимовете от континенталните първенства, което означаваше, че в страни като Испания, Франция, Сърбия и т.н. феновете почти нямаха възможност да гледат любимците си във важни мачове, пише официалният сайт на родната баскетболна централа. 

Новата схема на квалификации е с цел „повишаване на националната гордост“, „акцентиране на домашната атмосфера и култура“.

На баскетболен език изразът “Get out of my house“ е придобил световна фраза, когато става дума за защита на собствения кош и кореспондира с иконичния баскетболист и най-добър „чадърджия“ в НБА Дикембе Мутомбо. „Ние връщаме баскетбола и националните отбори в техния дом“, настояват от световната федерация.

Кампанията на ФИБА е насочена както към запалените фенове, така и към привържениците на спорта като цяло. Изследване на централата показва, че 61% от запалените запалянковци на баскетбола в глобален мащаб са мъже.

Слоганът им е насочен към възрастова група 16-44-годишни, като специален фокус е обърнат към 25-34-годишните. Основната пропаганда обаче ще е насочена към обикновените фенове на спорта, които да бъдат информирани, че големите битки за място на световното, са вече близо до тях.

Българският национален отбор също ще разчита изключително много на феновете си в своя дом от последните два квалификационни цикъла - „Арена Ботевград“.

Първият мач е на 24 ноември, в 18:00 часа срещу Финландия.