„Едва ли в България има някой недоволен от факта, че Световния рали шампионат идва в нашата страна. Имаме възможност да покажем пред целия свят България, нашите възможности, красивата ни природа и всичко останало”, заяви за Гонг директорът на рали „България” Димитър Агура. Вчера световната федерация по автомобилизъм включи нашето състезание в календара си догодина. „Това е една изключителна заслуга на господин Георги Янакиев”, каза още Агура.

„Тук не трябва да се изключва и приносът на цялата автомобилна общност в България – хората, които работят по организацията на ралито. Това са много хора работещи по дължината на цялото трасе на състезанието, като тяхната работа много често остава зад кадър”, добави босът на най-голямото ни автомобилно състезание.

„След последното рали ние направихме обстоен анализ – видяхме положителните неща и пропуските. Аз за първа година съм директор на Рали „България” и тепърва се уча на много от нещата. Организацията за световния шампионат трябва да бъде на изключително ниво. Трябва да хвърлим всички усилия за да направим рали „България” едно прекрасно събитие, на което хората да дойдат и да се забавляват”, сподели Димитър Агура.

„Личното ми мнение е, че осъществяването на затворен етап в София е най-сериозното нещо по което трябва да работим. Ние планираме среща с премиера и с бъдещия кмет за да съчетаем усилията. Тази отсечка ще бъде суператрактивна реклама за България. Вече сме говорили с промоутъра на световния рали шампионат, ако тази отсечка се осъществи да имаме два часа директно излъчване по „Евроспорт” от храм паметника „Александър Невски”, парламента и централната част на града. Иначе основните етапи на състезанието ще бъдат вече съществиващите, но ще има и нови”, разкри някои от детайлите около организацията на кръга от световния рали шампионат директорът на рали „България”

„Финансово ще разчитаме много на държавата. Опитът в другите държави показва, че около 70 % от бюджета на стартовете се подсигурява от държавата, а останалите 30 % - от спонсори. Аз вярвам, че държавата ще откликне на интереса, който ще предизвика пристигането на световния рали шампионат в България и ефектът, който ще получи държавата също ще бъде много сериозен”, завърши Димитър Агура.