Speedo стартира глобална инициатива за превенция на удавянията „Swim Generation“

 източник: Swim Generation

източник: Swim Generation

Speedo, най-голямата световна марка за плувна екипировка, стартира глобална инициатива за превенция на удавянията в световен мащаб – „Swim Generation“. Целта на кампанията е всеки, навсякъде по света, да има възможност да се научи да плува. Развивана от Speedo© International още от 2011г., кампанията Swim Generation вече подкрепи животоспасяващи проекти по целия свят и подпомогна партньорски организации, за да достигне до над 600 000 души до днес.

Удавянията бяха определени като глобална заплаха от Световната Здравна Организация, тъй като шокиращи статистики демонстрират, че удавянията са третата най-голяма причина за инцидентна смърт в световен мащаб с най-малко 372 000 удавяния всяка година. Това прави средно 1 000 души на ден.

„Броят на годишните удавяния в глобален мащаб, особено сред млади хора е неприемлив”, казва Роб Браун, завеждащ отдела по „Управление и корпоративна отговорност” в Speedo©. „Добрата новина е, че повечето от тези инциденти могат да бъдат предотвратени. Точно по тази причина ние се посветихме да работим в партньорство с някои от най-изтъкнатите експерти във водната безопасност и с животоспасяващи организации, помагайки да се спасят хиляди животи по света.”

източник: Swim Generation

Действайки като катализатор на промяната, инициативата на Speedo Swim Generation предоставя подкрепа чрез финансови дарения, продукти за плуване Speedo, умения и експертиза за проекти по целия свят. Работейки с утвърдени благотворителни партньори като „Кралската животоспасяваща общност” и „Центъра за превенция на травмите и проучванията в Бангладеш”, Swim Generation подкрепя жизнено важни животоспасяващи проекти, помагайки им да просперират и да постигнат позитивно въздействие върху местните общности.

Чрез Swim Generation Speedo се надява да вдъхнови всеки, навсякъде по света, да се грижи за другите в и около водата, помагайки на себе си и на останалите да бъдат в безопасност. Тъй като недостатъчно хора разбират опасността и риска свързан с водата, повишаването на информираността и предоставянето на знания и умения на хората е от ключово значение за постигането на дълготраен ефект от превенцията на водния травматизъм.

източник: Swim Generation

Роб обяснява: “Swim Generation въплъщава ценностите на Speedo, а нашата цел е да вдъхновим повече хора да плуват и да подсигурим условия всеки да може да се наслаждава свободно на забавления във водата.”

Повече информация относно кампанията Swim Generation, както и да научите как може да помогнете да се повиши информираността за водната безопасност може да намерите на официалната страница на кампанията Swim Generation на адрес: www.speedo.com/swimgeneration

Гледайте видео за кампанията тук: https://youtu.be/J16kj2uS9CQ

SPORT DEPOT, официален представител на Speedo за България, подкрепя превенцията на водния травматизъм

Българската компания обедини сили с Водноспасителна служба към БЧК през 2014-та година с цел редуциране на водните инциденти най-вече сред децата и младежите и повишаване културата за безопасност в и около водата.

Даренията на продукти за плуване чрез програмата на Speedo Swim Generation подпомогнаха провеждането на редица инициативи, които включват:

Програма "СИНЬО ЛЯТО", която предоставя практическа подготовка и съвети по време на лятната ваканция с цел да бъде намален рискът от водни инциденти.

Теоретична програма "ПРИЯТЕЛИ С ВОДАТА", която включва издаването на специална книга с практични съвети. През 2016 г. програмата бе интегрирана в учебните планове на началните училища в България.

Програма "ДРЪЖ ПОД ОКО", която е насочена към родителите на малки деца. Тази програма включва издаването на книга, която запознава родителите с опасностите в и около водата и дава много ценни и практични съвети относно това как да останете в безопасност и да държите малките деца на сигурно място около водата. Книгата ще се разпространява това лято безплатно в магазините на SPORT DEPOT, както и в магазини Хиполенд, които също подпомогнаха нейното издаване.

От 2014 година Speedo е и официалната плувна екипировка на Водноспасителната служба.

Ударни факти за България:

Според статистиката в България за периода 2013-2016 г.:

• 63% от удавянията са в незащитени вътрешни водоеми
• Основната причина за удавяне при децата е оставянето им без надзор и липсата на познания как да се грижат за собствената си безопасност

Постижения на проекта:
Съветите за водна безопасност достигнаха до 1235 деца и 776 възрастни

Повече информация за дейностите относно водното спасявяне на БЧК може да намерите тук: http://en.redcross.bg/activities/activities3.htm

 

Други спортове