Люис Хамилтън е откровен, когато казва, че след три двойни победи, Мерцедес се представят над потенциала им. Ако следваме естествения контраст, то от Ферари не успяват да извлекат максимума от възможностите на колата и се представят под очакваното, но истина ли е всъщност това твърдение?
Ако анализираме събитията повърхностно, то изводите са прости. В Австралия Ферари имаха проблеми със задвижващата система през целия уикенд. В Бахрейн всичко изглеждаше ясно, докато електрониката не предаде Льоклер и трябваше да завърши надпреварата с един цилиндър по-малко. В Китай просто нямаха скоростта. Когато се вгледаме в детайлите обаче някои неща правят впечатление и дават повече яснота какво се случва в момента.
В края на предсезонната подготовка имаше съмнения за свръхохлаждане на системата за регенериране на енергия от изгорелите газове и спирачките. Още тогава стана ясно, че тези неточности няма да има възможност да бъдат коригирани поне до Бахрейн. Освен очевидните резултати от тези надпревари, по-същественото е, че пилотите не могат да използват оптималните режими на работа с изключение на една обиколка в Q3 и обиколките преди и след преминаване през бокса в състезанията.
Представянето в Австралия не бе компроментирано обаче само от проблеми в задвижващата система, а от несъвършен аеро баланс. Това изглежда като доста по-сериозна пречка, отколкото двигателя, чийто проблеми бяха коригирани за Китай. Основният проблем бе липсата на сцепление в предната част на автомобила в първия старт за сезона. Без значение какви механични настройки бяха използвани, Фетел и Льоклер не можеха да атакуват с висока скорост бавните завои - 1, 3 и 15.
В Бахрейн на преден план пък изникнаха други фактори. В квалификацията разликата в мощността спрямо Мерцедес бе огромна по сегашните стандарти. Според GPS данните Ферари бяха по-бързи във всяка една точка на трасето. Льоклер по-рано и по-агресивно използваше пълния потенциал на двигателя на излизане от завоите, което довеждаше и до много сериозна разлика на правите.
На “Сахир” обаче проблемите с предницата бяха прикрити, защото трасето е много тежко за задните гуми. Всички трябваше да правят компромиси с механичните настройки и да дадат повече превес на недозавиването, независимо, че бе против тяхното желание. Така обаче се прикри липсата на сцепление отпред, защото горе долу всички страдаха от това. А и в пустинята по традиция Мерцедес не се представят силно заради философията на изграждане на болидите им в последните няколко сезона.
При сравнение на разликите от квалификациите в първите три състезания, ако изключим Ферари от уравнението и съпоставим Мерцедес спрямо останалите, виждаме, че доминацията на Скудерията в Бахрейн е изглеждала по-голяма от реалното и то най-вече заради изоставането на “Сребърните стрели”. В Китай, където предните гуми са натоварени, т.е. противоположното на Бахрейн, разликата в полза на Хамилтън и Ботас бе огромна.
В заключение - Бахрейн бе изключението, когато всички имаха проблеми със сцеплението - в Австралия и Китай балансът на силите бе много по-ясен. Предстои надпреварата по улиците на Баку, където проблеми с недозавиването изпитват всички. Т.е. Ферари ще имат предимство? След петъчния ден това изглежда така, но да видим дали ще се пренесе и в неделя или кризата ще се задълбочи.
Коментирай