Шампионът на България на писта в клас Туринг Иван Влъчков е спокоен и хладнокръвен като Кими Райконен. Това заяви Росен Даскалов, за чийто екип София Кар Моторспорт Влъчков кара в отминалия кръг от шампионата на GT4 на пистата Словакия Ринг с българския болида Sin Car R1.
Иван се представи отлично в класа на аматьорите, като финишира втори в неделното състезание след старт от полпозишън, а след наказание на първия Роми Далантониа (Ит) бе обявен за победител. Постижението му е страхотно, като се има предвид, че досега той не е карал състезателен автомобил със задно предаване.
Влъчков е дългогодишен състезател по картинг и шампион в клас Ротакс Джуниър, а от миналата година кара основно на писта, където спечели титлата в серия Туринг. И през този сезон той е убедителен водач на затворен маршрут с 2 победи от 2 старта.
„Познавам Иван от картинга и съм го гледал как кара, заяви Даскалов относно идеята за това Влъчков да кара за отбора в GT4. – Аз също съм карал картинг и знам за какво става въпрос. Гледах го и на писта Русе тази година и се убедих във възможностите му.
Исках да има български пилот в нашия тим. След разговор с баща му Стамен той се съгласи Иван да кара. Влъчков слуша това, което му се казва, и не прави нещата на своя глава. Затова постигна и този успех.“
„Благодаря на Росен Даскалов за поканата да осъществя тази моя мечта да карам на една истинска писта с един истински автомобил, заяви Иван. – Той през цялото време беше до мен и ми помагаше. Следяхме внимателно всички мои грешки и се опитвах като излязла следващия път да ги поправя.
С общи усилия постигнахме поставената цел от Росен – да сме на подиума. Нямах представа на коя позиция съм завършил и бях много щастлив, когато Даскалов ми каза по радиото, че съм завършил 2-и. Винаги ще помня това мое първо състезание в тази категория.“
Даскалов разкри, че останалите хора в екипа на Иван – бащата Стамен и механикът Ивелин Терзиев-Фичо, не са вярвали, че пилотът може да се класира на подиума още в първото си участие.
Засега не е ясно дали Иван ще кара в някой от оставащите 2 кръга до края на сезона в GT4 – на Зандвоорт и Нюрбургринг, като това зависи до голяма степен от намирането на финансови средства и спонсори. Самият пилот има голямо желание да се състезава.
Следващото предизвикателство за Влъчков е участието му в планинско Шипка-Дамасцена идния уикенд със своята Хонда Сивик. Досега Иван не е карал на планинско изкачване и ще мери сили с конкурентите си в клас HC3.
Коментирай