Ерата на доминация на Мерцедес хвърли сянка дори върху невероятната серия на Ферари от дните на Михаел Шумахер и затова е важно да поставим акцента върху добрите практики в екипа на Сребърните стрели и какво е необходимо на съперниците им, за да ги детронират.

Мерцедес поеха отбора на Браун и инвестираха изключително, за да достигнат до шест последователни титли, но в бюджетно отношение Ферари са на същото ниво, а последната титла на Скудерията е от 2007-ма, така че не всичко е въпрос на пари. Важното е как се разхождат и каква култура се изповядва в този период.

От старта на настоящата ера на 2,4-литрови V6 турбо хибридни задвижващи системи Мерцедес имат 86 победи и 92 пол-позиции срещу 17 успехи в състезания и 20 в квалификации на Ферари. Единственият друг отбор с триумф в този период е Ред Бул с 14 победи и 4 пол-позиции. 

Мерцедес печелят с успешна структура на отбора. Ако се върнем към последните години на доминация на Ред Бул, то ще си спомним, че Мерцедес през 2012 и 2013 имаха бърза кола и регистрираха 4 победи. Болидите им обаче износваха много бързо задните гуми и това създаваше проблеми. 

Голямата им задача бе да намерят правилния баланс между бърза кола в събота и толкова бърза в неделя. Ферари са в това положение 6 години по-късно - доскоро те щадяха много повече гумите в дълга серия от обиколки, но за да направят колата по-бърза в една обиколка, трябваше да направят крачка назад точно в този аспект.

Мерцедес направиха няколко промени в състава. Рос Браун напусна, Пади Лоу също, а в края на годината това ще направи и Алдо Коста, който поема към Далара. В организацията обаче се запази силното ядро от лидери зад тези хора, които се грижат за атмосферата в тима и това да не допуснат егото да вземе връх над общото. 

Във Ферари бяха точно на другия полюс - постоянни промени, както на ръководната позиция в екипа, така и на втората най-важна - на технически директор. Коста, както и Джеймс Алисън, не успяха да постигнат успехи в тази среда, но го направиха, когато поеха в посока към Мерцедес. 

Тото Волф направи всичко, което се изисква от един лидер - предотврати среда, в която постоянно да се търси “виновния” и направи разговорите конструктивни. Нико Розберг наскоро допълни тази теза с това, че всички важни хора в отбора са получавали оферти от други отбори, но са ги отхвърляли.

Мерцедес не случайно доминират в спорта в тази му ера и голямата причина е огромното ядро от специалисти, които се запази през всички тези години, независимо от това колко подготвена бе конкуренцията в един или друг момент.