Първа професионална лига от днес вече има своя нов генерален спонсор. Това е компанията за спортни залози еfbet, която ще работи в сътрудничество с БФС и "Футбол Про Медия", която притежава телевизионните права за излъчването на шампионата. В резултат на него родния футболен елит вече има и ново име - efbet Лига.

Срокът на контракта е за следващите 2 години, като той беше презентиран от управителя на Футбол Про Медия Атанас Караиванов, маркетинг мениджъра на efbet Емил Кънев и изпълнителния директор на БФС Борислав Попов. И тримата бяха категорични, че ходът се прави с цел осигуряването на допълнителни приходи на отборите от българския футболен елит и няма основания да се търси евентуален конфликт на интереси.

efbet Първа лига

източник: Gong.bg

„Футбол Про Медия започна своята работа след една криза в първенството през ноември 2012 година. Имахме договор за 1 година, после друг за 3. Преминахме през доста трудни моменти, но мисля, че създадохме стабилност в отношенията с БФС и клубовете. Има и сигурност в плащанията. Има и нещо, което през годините липсваше – това бе генералният спонсор на първенството. Моите собственици винаги са настоявали за по-сериозни критерии. Винаги е имало интерес, но никога не е бил достатъчен”, коментира Караиванов.

„Имам удоволствието да съобщя съвместно с БФС генералния спонсор на първенството и това е компанията efbet. Реалното развитие на приходната част за клубовете в България се базират на телевизионните права и рекламата. За билетите не можем да отговаряме. Основният стълб, който липсваше в тази схема беше спонсорът. Сключваме договор за 2 години с efbet за Първа професионална лига. Тя беше създадена след една криза в първенството, с идеята да се увеличат отборите от 9 на 14, промени се и форматът, който намирам за успешен... Доволни сме от броя мачове, който получаваме. Първенството е интересно и ни очаква голяма битка за титлата, а също и засилени отбори от гледна точка на управление и амбиции.”

„Радвам се, че можем да направим нещо централизирано. Ще се опитаме изцяло с тяхна подкрепа и с тази на колегите от Нова Броудкастинг Груп да покажем нов външен вид на проекта, който да бъде по-хубав и по-продаваем.”

„Не мисля, че има какъвто и да е конфликт на интереси. Не очаквам реакция, поне засега. Тази седмица се случи една добра развръзка (визира срещата на футболните босове с премиера Бойко Борисов – б.р.), не искам да се връщам назад. Всеки е наясно с ангажиментите, които има. Търсенето на подобни конфликти е напълно излишно. Във футбола трябва да бъдат доволни всички страни, защото се опитваме да осигурим стабилност. До този момент го постигаме. Наше право е да определим фирма за генерален спонсор, както ние не сме правили проблеми какви фирми се появяват по рекламите на стадионите. Трябва в най-близко време да се направи оценка на реалните приходи, които може да се получат от разпространението на мачовете. Така ще може да имаме реална представа за 2021 година. Не може да бъдем като в Турция или Румъния, но пък е много по-добре, в пъти по-добре от Хърватия, Сърбия и Македония, което пак е някакъв успех. Тук няма готови пари, а те се изработват от много хора и от много трудни моменти. Затова затваряме страницата с конфликта на интереси и гледаме какви са нашите реалности за това кой и какво може да направи за първенството ни.”

„Като фирма искам да кажа, че навлизаме във финалните 2 години от договора си с БФС. Понеже се чуха разни числа, искам да кажа, че последният договор беше за 5 години и обща стойност 30 милиона лева. През последните две ще плащаме по 6,5 милиона лева, като 40 процента от сумата вече е преведена. Това е нашият максимум, ако някой може да направи повече, нека заповяда”, каза още Караиванов.

В същия дух се изказа и директора по маркетинга в efbet Емил Кънев. Той подчерта, че и в други европейски страни съществува практиката компания за спортни залози да бъде генерален спонсор на местните футболни първенства. Кънев подчерта, че освен с чисто финансовия принос компанията ще се опита да придаде нов и по-привлекателен вид на продукта. 

„Новото първенство ще се казва efbet Лига. Трябваше в кратки периоди да създадем лого, което да отговаря на нивото на футбола, а също и на европейските нива. Мисля, че се получи страхотно. Много е важно как изглежда един продукт. Ще работим с колегите за създаването на по-добра „шапка” на този продукт”, каза той.

„Важно е средствата, които влагаме в такива начинания, да се изразходват по правилен начин. Спонсори сме на 10 отбора от efbet Лига, редица други от Втора Лига и Трета, а също така помагаме и на много тимове от окръжните групи. Из цялата страна има изключително много отбори, които имат нужда от помощ. Да се осигурява футболна екипировка не е по силите им. Знаете, партньори сме с Баскетболната и Волейболната федерация, с националния отбор по волейбол… Искаме да вървим нагоре, но това зависи и от управленските методи на клубовете.”

„Смяната на името не е прецедент в Европа. Напълно нормално е да се смени името при наличието на генерален спонсор. В Румъния местния шампионат се казва Лига 1 Бетано. Там фирмата има връзки с отбора на Крайова. Не става дума за нещо скрито-покрито, нито че се намесват спортни залагания във футбола. Идеята е нашите средства да се разпределят между клубовете и да помогнат за развитието на спорта.”

„За нас една от целите, които не са заложени, а се случват е, че когато станем спонсори на толкова много отбори, „дърпаме конците” и караме другите фирми да се включват. Надяваме се това да излезе извън областта на спортните залози и да „зариби” други компании. Българинът обича да гледа български футбол, според статистиките тези мачове са по-гледани дори от финал в Шампионската лига.”

„Стремим се да опаковаме продукта, който да бъде грабващ за младите и като цяло обществото. Искаме да спомогнем визията да бъде по-добра, а също и с нашите послания в социалните мрежи. За съжаление големият проблем с посещаемостта по българските условия не зависи от нас. Знаете какви са условията на по-голямата част от съоръженията. Това, което можем да направим, е да влагаме едни средства, които клубовете да изхарчат по най-добрия начин.”

„Относно въпросът за феърплея, това е нещо, над което трябва да се замислят собствениците на клубовете. Те трябва да се запитат, ако играта не е феърплей, откъде идва това нещо. Знаете, последните години нашите отбори не се представят добре в Европа. Ако сам не извървиш пътя към успеха, в евротурнирите идват по-добри отбори и така си говорим за български футбол само в рамките на първенството.”