След ужасяващата катастрофа на Жул Бианки по време на Гран При на Япония, в света на Формула 1 отново се заговори за мерките за сигурност в автомобилния спорт.

Въпросът, който се появява е, дали тежките мозъчни травми на Бианки от сблъсъка с товарния кран е можело да бъдат избегнати, ако кокпитът на болида е бил затворен.

Бившият пилот във Формула 1 Лукас ди Граси се изказа в подкрепа на това чрез своя профил в Туитър: „От моята тежка катастрофа през 2009 предпочитам затворени кокпити. Те са по-сигурни, имат по-добра аеродинамика и изглеждат по-добре.“

Такова е мнението и на друг бивш пилот – Кристиан Клийн: „Виждането в сравнение с открит кокпит е ограничено, но е по-сигурно.“

От световната федерация ФИА вече направиха опити с покрив на кокпита от поликарбонат, които са подобни на тези при бойните самолети.

Дискусии за затворен кокпит се появиха още през 2012 година, когато болидът на Ромейн Грожан мина малко над главата на Фернандо Алонсо. Според „Билд“ обаче, проектът е стопиран в края на 2013-а, тъй като отборите и босът на Формула 1 Бърни Екълстоун не са стигнало до окончателно решение.