Тото Волф призова за промяна в правилата заради сътрудничеството между Ферари и Хаас. Макларън и Алпин поискаха още през март проверка от страна на ФИА за отношенията между двата отбора – и в технически, и във финансов план. Американският екип има хъб в Маранело, което е уникално само по себе си. И ако в техническия регламент има постановени възможни санкции, то във финансовия няма. Там е посочено, че наказания ще се налагат спрямо нарушенията. А колко тежко е едно провинение, ще се решава от хората на федерацията.

„Според мен тези отношения се нуждаят от реформиране, за да избегнем дискусиите, които водим през последните няколко седмици“, сподели Волф по време на уикенда в Австралия

„Всеки заслужава признание, когато е свършил добра работа. Но това прехвърляне на хора от една длъжност на друга или специалисти, при това в една и съща фабрика, просто създава спорове, които не са нужни на спорта. Астън Мартин работи в нашия аеродинамичен тунел отпреди две години, когато се изви сериозна буря по въпроса.“

„Ако обаче се налага да търпим компромиси със стабилността на доходите си, то това трябва да се случва без възможността за сътрудничество, каквото наблюдаваме между някои екипи понастоящем“, заяви Волф.

Отмар Шафнауер вече изрази съмненията си по повод Ферари и Хаас, а през уикенда в Австралия отново каза, че трудността основно е в контрола.

„При това положение би трябвало регламентът да се промени, така че проверките да могат да се осъществяват. Предстоят още дискусии с ФИА и може би известни реформи на правилата. Хаас е малък отбор, а през зимата се справи добре и от последен понякога е трети по скорост на пистата. Аз смятах, че разпределението на силите няма да се промени твърде много.“

„При толкова голяма промяна в правилата обикновено напред са притежаващите необходимото ноу-хау, инфраструктура и инструментариум. Затова е малко изненадващо каква стъпка има един толкова малък екип като Хаас“, добави ръководителят на Алпин в F1.

Още от първите изявления на Шафнауер по повод съмненията относно сътрудничеството между Скудерията и американския тим бе посочено, че той бе шеф на Рейсинг Пойнт, когато през 2020 г. от екипа от Силвърстоун на практика се състезаваха с Мерцедес-а от сезон 2019. Тогава бе демонстрирано на практика колко трудно се доказва, че една кола е копие на друга, независимо колко очевидно изглежда това.

Според Андреас Зайдл от Макларън не трябва да има никакво прехвърляне на интелектуална собственост, имащо връзка с представянето на колата.

„Искам да е кристално ясно, че възгледите ни не са се породили от настоящата ситуация с Хаас. За нас това е въпрос на принципи от много години. За Формула 1 максимумът, който трябва да е разрешен за споделяне, е задвижващата система и скоростната кутия“, бе категоричен Зайдл.

„Ако нещо не може да се проверява достатъчно добре, трябва да се забрани. Причините са две: първо, Б-отборите стават твърде конкурентоспособни спрямо екипи като нашия и второ, А-тимовете също имат полза от това, което ни безпокои още повече.“

Гюнтер Щайнер заяви, че ФИА проверява Хаас по-често, отколкото е известно.

 

„Оставете другите да се забавляват. От ФИА ни проверяват постоянно“, допълни той.