Топ отборите във Формула 1 са на път да се сблъскат с драстично повишение на таксите за участие от следващия сезон, ако плановете на Международната федерация по автомобилизъм (ФИА).

На фона на все още течащите преговори по споразумението „Конкорд“ за 2013 година между Бърни Екълстуон, тимовете и ФИА нещата загрубели още повече след предложението за увеличаването на приходите, които централата получава от участващите отбори и притежателя на рекламните права във Формула 1.

Логично все още не постигнато споразумение по тази точка, но от ФИА не се отказват от идеята си, като смятат да инвестират тези пари както в управлението на спорта, така и в усъвършенстването на мерките за безопасност.

В момента всеки тим плаща по 309 хиляди евро, за да осигури участието си през сезона, но според новия план на ФИА, тази сума може да набъбне до няколко милиона за водещите тимове. Предложеното увеличение включва 500 хиляди евро базова такса и по 7 хиляди за всяка точка, спечелена от предишната година.

Ако приложим новата система към сегашното класиране при конструкторите при изминали 12 от общо 20 състезания, то таксите за идния сезон би изглеждали по следния начин:

Ред Бул – 2,504 млн. евро (272 точки)

МакЛарън – 2,026 млн. евро (218 т.)

Лотус – 1,949 млн. евро (207 т.)

Ферари – 1,886 млн. евро (198 т.)

Мерцедес – 1,284 млн. евро (112 т.)

Заубер – 1,060 млн. евро (80 т.)

Форс Индия – 885 хил. евро (55 т.)

Рено – 871 хил. евро (53 т.)

Торо-Росо – 584 хил. евро (12 т.)

Катерхам – 500 хил. евро (0 т.)

HRT – 500 хил. евро (0 т.)

Маруся – 500 хил. евро (0 т.)