Ще анализираме резултатите от предсезонните тестове във Формула 1 преди първия старт за сезона, за да придобием по-ясна представа какво е съотношението на силите и какво можем да очакваме.

След двете седмици на подготовка в Барселона открихме, че: 

1. Ферари нямаха особени проблеми с автомобила си и изглеждаха много бързи още от първия момент, в който излязоха на трасето в Каталуния; 

2. Мерцедес изпитваха затруднения с това да намерят най-добрия баланс в новия W10; 

3. Задвижваните от Хонда болиди на Ред Бул изглеждат горе-долу на същата позиция, на която бяха и преди година, когато бяха с двигатели на Рено. Предстои да разберем какво ще бъде темпото на Хонда в квалификация и по това до голяма степен ще стане ясно дали тимът от Милтън Кийнс може да се включи ефективно в битката за титлите.

Към края на подготовката Люис Хамилтън се доближи на няколко хилядни от най-добрия резултат на Фетел, а резултатите на Ботас в сутрешните часове на последния ден, подсказаха, че в Мерцедес са постигнали прогрес в разбирането на колата. Новият болид е със значителни промени в аеропакета и това оказа влияние върху настройването му. При Ферари доброто темпо се постигаше по-бързо и по-лесно.

Можем да се обзаложим, че световните шампиони ще подобрят представянето си за Гран При на Австралия, но въпросът е дали ще е достатъчно, за да предизвикат Черните кончета. Люис Хамилтън традиционно демонстрира пилотския фактор на “Албърт парк”, където традиционно е с 0,6 сек. по-бърз от съотборника си, независимо дали е Розберг или Ботас. 

На по-кратките завои, където пилотът може да направи разликата в сравнение с отворените криви на “Монтемело”, Люис се чувства много комфортно (спомнете си квалификацията миналата година, където извади обиколка от нищото и смаза конкурентите си).

Шарл Льоклер записа обиколка в Барселона за 1:16.2 сек. с най-меките гуми (C5) и бе с малко гориво на борда в къса серия от турове. Този резултат бе повторен от Фетел на следващия ден. Ботас с гумите C4, които според Пирели са с 0,6 сек. по-бавни, постигна 1:16.6. Този резултат на теория следва да е по-добър от този на Ферари. 

При задълбочения анализ и вглеждане в обиколката на Льоклер обаче се остави впечатление, че той има още много нереализиран потенциал. Това са съждения само на базата на бордовите кадри и проследяването на движението на колата в зоните за спиране. При обиколката на Ботас автомобилът изглеждаше много по-нервен и труден за управление. При тази на Хамилтън това се потвърди, както и вече историческите проблеми на Мерцедес при работата с най-меките гуми.

В състезателните симулации Ферари водеха комфортно със средно по 3 десети на обиколка, а Ред Бул бяха втори пред Мерцедес. Не трябва да се подценява обаче огромния ресурс и човешки потенциал, който е хвърлен в разработването на новия W10 и онова, което ще се предостави като подобрения за първия старт от сезона.

Никой не знае с какво количество гориво на борда бяха пилотите в предсезонната подготовка, нито на какви режими са били използвани задвижващите им системи. Целият анализ се прави на базата на начина, по който колите се представят в зоните за спиране и в завоите. В Гран При на Австралия картината може да е различна, макар че това много рядко се случва. Най-важното е, че сезонът предстои и това е едно от най-вълнуващите събития през годината.