Техническият съветник в Ред Бул Рейсинг – д-р Хелмут Марко, заяви, че единственият начин да бъдат догонени Ферари и Мерцедес във Формула 1 минава през „промяна в мисловната култура” на Хонда. Според австриеца само така японският доставчик на двигатели за неговия тим би поел повече рискове в търсенето на допълнителна мощност.

След Гран При на Франция пилотът на „биковете” Макс Ферстапен интензифицира призивите за повече конски сили, тъй като Ферари и Мерцедес остават отчетливо по-напред в развитието си. Третото място на холандеца всъщност представлява изравнен личен най-добър резултат, който беше подсладен от факта, че той успя да „раздели” двамата пилоти на Ферари.

Докато Хелмут Марко остава доволен от решението да се сложи край на партньорството с Рено за сметка на Хонда, Ферстапен изтъкна именно френските двигатели като основна причина за силното представяне на Макларън в квалификацията на „Пол Рикар”. „Двигателят ни е невероятно надежден”, заяви Марко. „Не сме имали дори един дефект. Всичко, което от Хонда ни обещаха, го получихме.”

„Предишните подобрения обаче не донесоха чак толкова ползи като тези в Мерцедес и Ферари. За в бъдеще бихме искали да видим малко повече риск и увеличаване на мощността. По-скоро бихме предпочели да стартираме от дъното на колана със силен двигател, защото ако Макс започне по-назад, то това е гаранция за вълнуващо състезание.”

„Заедно с нашите японски партньори сега се опитваме да поемем по-големи рискове. Това обаче е трудно, защото в Хонда имат малко по-различна мисловна култура”, допълни Марко.