Техническият съветник на Ред Бул Рейсинг във Формула 1 – д-р Хелмут Марко отхвърли като невалидни критиките към младежките програми за пилоти на компанията. Австриецът заяви, че успехите на Ферари и Мерцедес в последно време се дължат на простия факт, че тези два тима много добре копират иновациите, които „биковете” въвеждат.

Състезатели като Себастиан Фетел, Даниел Рикиардо и Макс Ферстапен придобиха световна известност именно като продукти на академията на Ред Бул, докато Пиер Гасли, Даниил Квят, Карлос Сайнс-младши и Александър Албън също стигнаха до Формула 1 по тази пътека.

След Ферстапен обаче изворът на австрийците като че ли пресъхна, което принуди Хелмут Марко да заложи на трима състезатели, които бяха отхвърлени от системата  през последните години: Брендън Хартли, Квят и Албън, който ще прекара остатъка на 2019-а година като титуляр, замествайки неубедителния Гасли (изпратен отново в дъщерния Торо Росо).

В същото време Ферари залага изключително много на своя кадър Шарл Льоклер, който получи шанс при „черните кончета” още във втория си сезон от Ф1, докато бъдещето на Мерцедес изглежда повече от подсигурено при наличието на таланти като Естебан Окон и Джордж Ръсел.

„Аз бях първият, който създаде подобна обучителна програма за пилоти”, заяви Хелмут Марко пред „АутоСпортУеб”. „Ферари и Мерцедес просто я копираха.”

„Горд съм, че системата на Ред Бул работи много добре. Очевидно е, когато погледнете успешните пилоти на Ред Бул. Сушата е просто проблем в краткосрочен план. Младите таланти се развиват добре.”

„Веднъж имах интерес към пилот, който в момента е част от Формула 1. Смятах го за много добър състезател, но просто му липсваше скоростта в рамките на една обиколка. Затова реших да не го наемам и в резултат взех вярното решение. Той продължава да се представя добре в състезанията, но винаги е по-слаб от съотборника си в квалификациите. Мисля, че при него просто има проблем, който му пречи да направи тази стъпка напред”, добави Марко.