Световният съвет на ФИА потвърди официално новите правила, касаещи аеродинамиката на болидите през сезон 2009. Пат Саймъндс, заедно с Рори Бърни и Пади Лоу са предложили на ФИА конфигурация, която ще позволи на пилотите да се изпреварват повече.

Тримата технически директори са предложили следните изменения:
-Широчината на предното крило се увеличава на 180 сантиметра, вместо сегашните 140
-Височината на предното крило намалява наполовина – от 15 на 7,5 сантиметра
-Средна секция, по-широка от 40 сантиметра, трябва да е стандартна част
-Пилотът може да променя два пъти ъгъла на предното крило по време на състезание от кокпита с максимална промяна от 6 градуса
-Широчината на задното крило намалява на 75 сантиметра, при досегашни 100
-Височината на задното крило се увеличава на 95 сантиметра

С новите правила тествани във въздушен тунел става ясно, че нивото на натиск намалява с 50 %, в сравнение с 2006-та година, което води до загуби от 25 % при следване на друг автомобил, вместо досегашните 46 %.