Впечатляващото темпо на Макларън в първия ден на предсезонните тестове на „Херес“ през февруари е било резултат от грешка при сглобяването на новия болид. Новината бе потвърдена лично от шефа на отбора Мартин Уитмарш.

Елемент от окачването на колата е бил монтиран неправилно – всъщност е бил поставен наопаки – и това неочаквано понижило клиренса, което паснало идеално на условията в Испания. В същия ден Дженсън Бътън бе недостижим със своя MP4-28.

Дефектът е бил открит още на следващата вечер и моментално бил отстранен, тъй като частите се износвали по-бързо, а и нямало как да произведе същия ефект на друго трасе, особено с повече гориво във резервоара.

След премахването темпото на „сребърните стрели“ спадна значително, което сериозно озадачи съперници и анализатори. „Работихме с настройки, които не очаквахме да имаме. Едва ли обаче ще можем да ги ползваме при други случаи“, бе коментарът на Бътън.

„Погрешният монтаж оказа положително въздействие върху силните страни на болида“, от своя страна обясни Уитмарш. „Нямаше как да разчитаме на това на неравна писта като тази (в Австралия – б.р.). Затова има такава разлика в представянето на болида и ще трябва да разрешим този проблем. Просто в онзи случай се получиха настройки, които биха били нереалистични на много други писти“, допълни той.