Шефът на Формула 1 даде интервю пред ДПА, в което заяви, че все още има да свърши доста работа преди да мисли за пенсиониране. „Има немалко промени, които смятам и ще направя във Формула 1. Така че няма къде да мърдам поне в следващите няколко години“, заяви 81-годишният британец.
Какви са очакванията Ви за предстоящия сезон?
- За първи път на стартовата решетка застават шестима световни шампиони. Да се надяваме, че всички те ще карат на върха на възможностите си и ще направят супер състезание, но това изглежда малко вероятно. Ако всички караха един и същ болид, щяхме да знаем кой е най-добрият. Истината е, че бъдещият шампион зависи в огромна степен от колата.
Предвиждате ли възможността Себастиан Фетел отново да спечели титлата с голяма преднина, както стори миналата година?
- Надявам се това да не стане. Имам предвид, че няма да му е толкова лесно, колкото беше през миналия сезон. Не че и тогава всичко мина по мед и масло за него, но отстрани изглеждаше тъкмо по този начин. Не, тази година никак няма да му е лесно.
Как очаквате да се представи Михаел Шумахер?
- Ами, не знам дали той ще е в състояние да печели състезания, но ще се радвам да го видя на подиума. Разбрах, че новият болид е доста по-добър от предния, а той се нуждаеше тъкмо от това.
Искам да го видя в болид на Ред Бул.
Контрактът на Шумахер изтича в края на сезона. Ако той ви попита как да постъпи, какво ще го посъветвате?
- Зависи как ще се представи през тази година. Бих искал да си поговорим по средата на сезона. Тогава е правилният момент да обсъждаме тези теми.
Как оценявате шансовете на Вашите сънародници Дженсън Бътън и Люис Хамилтън от Макларън да победят Фетел?
- Преди всичко очаквам Марк Уебър (Ред Бул – б.а.) да се справи по-добре от миналата година. Колкото до двамата англичани – те имат своите шансове, убеден съм в това. Бях много, много впечатлен от Дженсън миналия сезон. Мисля, че той свърши чудесна работа.
Каква е основната разлика помежду им? Дженсън изглежда по-спокоен и улегнал в сравнение с Люис, вие как мислите?
- Ами, Вие току-що я описахте. Мисля, че Дженсън използва гумите по най-добрия начин, което е неговото предимство. Люис обаче е мой тип пилот. Той е агресивен и е много добър. Дженсън обаче мисли доста повече на пистата и не прави грешки, внимава с колата и пази гумите си. Така че ще бъда изненадан, ако Дженсън направи нещо по-различно от това да бъде по-бърз от Люис.
Преди споменахте, че мениджърите на Люис не взимат най-правилните от негова гледна точка решения. Предишният сезон бе изтъкан от върхове и спадове в представянето му. Смятате ли, че се е поучил от грешките си?
- Да, мисля че той израстна много. Имаше някои лични проблеми, но сега те са зад гърба му.
Какво очаквате от Кими Райконен (Лотус – б.а.) при неговото завръщане във Формула 1?
- До момента той се представя много, много по-добре отколкото очаквах. Много съм впечатлен от Кими. Изглежда, че и колата е също толкова добра.
Може ли той да е голямата изненада през сезона?
- Да, той ще бъде откритието на сезона.
Ферари май пак имат проблеми преди началото...
- Да, най-вероятно „ще се събудят“ след няколко състезания. Нека се надяваме, че докато се върнем в Европа, нещата при тях ще са по-добре.
Фернандо Алонсо не кара ли грешната кола?
- Не мога да кажа дали той кара за правилния отбор. Нека го кажем така: той може да е зад волана на по-добър болид. Дали ще остане във Ферари, е съвсем друга история. Не смятам, че отборът ще се примирява твърде дълго с представянето на новия болид.
През тази година имаме рекорден брой от 20 състезания, а Ню Йорк и Сочи също ще се присъединят за в бъдеще. Къде е границата за броя на състезанията?
- Е, аз мисля, че в по-голяма или в по-малка степен сме я достигнали. Всичко зависи от това колко е важно за нас да има нови състезания в календара. Мислех, че лимитът е 16, когато състезанията бяха 16. Светът се променя толкова бързо и ние също не бива да изоставаме.
Вече 2 години тимове като HRT и Маруся (преди Върджин – б.а.) не могат да се преборят за точки. Каква е ролята им във Формула 1, освен да запълват решетката?
- Вие добре знаете, че в едно състезание победителят може да бъде само един и винаги някой трябва да остане последен. Те са тук, за да се състезават. Мога да си спомня времената, когато Франк Уилямс се бореше да бъде на върха. В крайна сметка успя и спечели ужасно много световни титли. Сега е в тежка ситуация, но тези неща се случват. Тези отбори са тук, за да се конкурират с останалите.
Европа умира ли си за Формула 1?
- Ако си направите сметката, ще видите, че в нашия календар присъстват 10 състезания в Европа, докато в Америка, която е с горе-долу същата големина, състезанието е само 1. Сега може би прекалено много състезания се провеждат в Европа. Ние вече не сме само европейска надпревара, ние сме световен турнир. Затова трябва да бъдем във всеки край на света.
Ставате на 82 през тази година. Чувствате ли се здрав? Мислите ли за оттегляне?
- Не планирам да умирам в скоро време. Със сигурност не желая и да се пенсионирам, не и преди да свърша всичко, което се очаква от човек с моя пост. Има много промени, които смятам да направя във Формула 1 като цяло, и искам да го постигна. Така че няма къде да мърдам през следващите няколко години.
Какви промени, кое е приоритетно за Вас?
- Ами, те са толкова много. Най-важното е да се развиваме – не само като технически и спортни регулации във Формула 1 – това е главната цел пред Формула 1. А и, както вече споменах, да стигнем до нови държави. Така че, сами виждате, нещата не са малко.
Коментирай