Съвместна публикация на gong.bg и в-к "Стандарт"
Докато през целия съботен следобед на Острова падаха главите на европейски колоси като Манчестър Юнайтед и Челси, при това от значително по-посредствени в исторически план тимове от тях, у нас челната тройка пак победи. Вярно, по три коренно различни начина. И не на последно място - без ЦСКА, Левски и Локомотив (Сф) да имат вина за подобна ситуация. Отдавна в "А" група големите дават точки със същата мъка, с която лисицата кара гарвана да пусне сиренцето. Трудно, мъчително и с цената на много хитринки. Отборите, опитали да направят това през изминалия кръг, се провалиха по три прости причини които винаги са вредяли на амбициите на който и да е футболен тим: 1. Това, да се предадеш предварително, считайки се за обречен, 2. Това, да решиш от първата минута да браниш равенството с цената предимно на лежанки потерена, и 3. Това, да не си повярваш, че след като вече си вкарал целитри гола, можеш и нещо повече.
Като драма безспорно двубоят в Стара Загора изпъква на преден план. Оцелелият през зимата Берое опита безплатно да си купи точка. За да незвучи това скандално, вкарваме в употреба битовия принцип, че всяконещо си има цена и тя трябва да се плати. Футболът рядко е лотария освен при изпълнението на допълнителните дузпи. В живота, ако искаш телевизор или пералня - плащаш с пари. В спорта - ако гониш някаква цел, плащаш със съответните усилия. Домакините почти не предложиха футбол за час и половина на терена, а накрая се разсърдиха, че останаха с празни ръце. В ролята на по-големия и по-силен батко Левски им би едно шамарче на финала и си взе полагаемото. За Берое остана оцеляването, за шампионите пък притеснението от трите поредни победи с по един гол над отбори, чиято цел беше именно да загубят с по един гол.
Излиза, че в мачовете с Левски въпросните Черноморец, Вихрен и донякъде Берое, а не "сините", са изпълнили целите си. А защо за подобни резултати ЦСКА беше разкъсван цяла есен, а сега критиките към тима на Стоилов са толкова немощни, колкото гласа на плах участник в кастингана "Мюзик Айдъл" спрямо турбините на всички самолети на "Хийтроу"? И дали това помага в някаква степен на самия Левски?
В същото време ЦСКА разбра как трябва да спечели в Петрич и го направис лекота. Тотален превес от първата минута и логично спечелен мач за едно полувреме. Оттам до края целта наподобяваше електронна игра, вкоято трябва да не пропаднеш в някоя от многобройните ями по терена на "Цар Самуил". Ей Богу, имам чувството, че ако даден играч беше уцелил дупка, щеше да влезе в нея поне до кръста. За героя на ЦСКА от този мач Флорентин Петре положението опираше дори до брадичката му.
"Армейците" продължиха традицията от последните няколко сезона да печелят убедително в Петрич, с което трябва да преименуват понятието загостуванията си на Бела от "негостоприемен терен" единствено на "неравномерен терен".
ЦСКА навлиза в най-спокойната си минисерия през пролетта, в която трябва да очаква сигурни нови три поредни победи и да наблюдава синтерес случващото се при конкуренцията.
Част от нея продължава да бъде Локомотив Сф. "Железничарите" останаха виграта, след като се наиграха с Черно море. Навсякъде по света, когато даден мач завърши при резултат 4:3, всички са доволни. В България обачеи двете страни си тръгнаха ядосани. Варненци разбираемо защо, столичани с тревожна мисъл в главите си, за това, което ги очаква припо-сериозните противници.
Друг възлов мач, поне според разбиранията на националната телевизия беше Славия - Локомотив Пд. Бегъл поглед на предстоящата програма на "смърфовете" би направил главите на привържениците от "Лаута" естествен фенски атрибут. Кичур черни, кичур бели коси.
Ако не се вземат точки от Левски или от гостуването на Черно море, или на градския съперник Ботев, тревогата ще се превърне в ежедневно състояние в клуба. Самите "канарчета" издържаха задължителния изпит за голяма част от отборитетози сезон - мач с Видима и се изравниха по точки с Локо (Пд). Значи вПловдив пак ще става интересно.
Пирин реализира цели 25% от головете, които бе вкарал до момента в шампионата. 4:0 срещу Марек и тимът от Дупница вече е толкова близо до опасната зона, колкото къса е и новатамагистрала до града в сравнение с нормалните аутобани в Европа.
Коментирай