Люис Хамилтън знае, че скоро предстои време, в което да получи наказания за смяна на двигатели и има няколко начина, по които да го направи. Настоящият световен шампион изпадна в неприятно положение в началото на годината заради многото проблеми с колата. Той получи чисто нова задвижваща система в Австрия и още тогава стана ясно, че до края на годината ще трябва поне веднъж да бъде сринат назад на стартовата решетка.

Единствената причина, поради която тази тема е интересна, е защото подобен сценарий може да му навреди на битката със съотборника му Нико Розберг, който не е в това затруднено положение заради по-добрата издръжливост на компонентите по неговия болид. Въпросът сега е - как най-добре да бъде овладяно положението.

Хамилтън сподели, че не е изключено да бъде поето двойно наказание в рамките на един уикенд, за да има достатъчно опции до края на сезона. Ако Мерцедес решат да му дадат две задвижващи системи наведнъж, така ще имат пълна свобода за работа с различни компоненти. Така обаче Люис няма да има достъп до бъдещи подобрения, които да са на разположение на Розберг или на някой от съперниците му, ползващи двигатели на Мерцедес. "Спа" и "Монца" са твърде очевиден избор за място, където може да се предприеме нещо подобно заради многото възможности за изпреварвания, но Люис разкри наскоро, че обмисля вариант и за "Сепанг" в Малайзия.

Важното в тази тема и въобще в сезона през тази година е начинът, по който той се справя със ситуациите, а не толкова къде точно те ще го посрещнат. Проследявайки цялостната му кариера до момента се забелязва следното - преди когато губеше, го превръщаше в трагедия, обвиняваше прекалено много себе си и това рефлектираше негативно върху резултатите му след това. Самият той си спомня как не е излизал от хотела си в продължение на 3-4 дни, не е говорил с никого. Сега обаче всичко е различно, тъй като се научи да излиза от ситуациите бързо и да намира позитивите.

Голямата разлика дойде от там, че например след състезанието в Испания тази година, той отиде да бяга на следващия ден и да размишлява за съвсем различни неща, а не за тези 43 т. дефицит по това време. "В тези дни може и да ти се струва невъзможно да погледнеш някъде настрани, - сподели Люис. - Но не трябва да спираш да вървиш напред, независимо от това колко е трудно. Човек може да се справи със събитията много по-бързо. Понякога може и да му отнеме повече време, но не бива да се отказва."

Хамилтън оценява вътрешната битка със самия себе си, а не толкова тази с останалите.

"Само аз знам какво е в главата ми, - продължава той. - Намерих своя начин за справяне със събитията. Понякога на човек му отнема повече време, за да се измъкне от неприятностите. Важното е да го направи и после да не позволява на никого да не влиза в съзнанието му."

Както сме отбелязвали и преди - разликата спрямо предишни години е, че вече се справя по-добре с напрежението и атакува като че ли още по-агресивно, когато е поставен под натиск.

"Чувствам се много по-силен сега, - споделя още Хамилтън. - Имал съм дни, в които съм си мислил, че никога повече няма да стана шампион, че света свършва и т.н. Вижте къде съм в момента обаче. Ако се бях отказал, нямаше да съм тук, а това е пример за това как никога не трябва да се отказваш, независимо от всичко."

Всичко в спора му с Розберг се развива в негова полза до сега. Дори в уикенд като този в Гран При на Германия, където пистата не му прилягаше, Нико го побеждаваше във всеки един момент до изгасването на светлините в неделя, но не и в надпреварата. Със случващото се до момента повечето се питат до къде стигат амбициите на британеца. "Задавал съм си въпроса къде се виждам след пет години и винаги съм се опитвал да постигам целите си. Сега изпълнявам 3-годишния си договор с Мерцедес и след това възнамерявам да изпълня още толкова. Едва след това може би ще се откажа. Не искам да се състезавам до 37-годишна възраст. И тогава ще се чувствам достатъчно млад, просто ще търся друго предизвикателство."

До тогава светът ще продължава да го обича или да го мрази, защото средно положение при Хамилтън няма.