Димитър Благоев е син на легендарния български състезател по вдигане на тежести Благой Благоев – трикратен световен шампион, сребърен медалист от олимпийските игри в Москва през 1980 г., притежател на общо 37 световни и олимпийски рекорди и спортист №1 на България за 1982 г. Покрай баща си се захваща със спорт, но се влюбва в хобито на Благой Благоев – тениса.

След като семейството заминава за Австралия, Димитър Благоев продължава развитието си в областта на тениса. Става тенис треньор. Впоследствие и успешен бизнесмен.

От 2012 г. развива австралийската компания Grow Green в Европа. Завръща се у дома и започва да подпомага и българския бизнес сектор. А австралийската компания вече е основен спонсор на тенис турнира от сериите АТР 250 Sofia Open.

Господин Благоев, не настояваше ли баща ви – големият български щангист Благой Благоев, да се занимавате с вдигане на тежести, как тенисът се превърна в част от живота ви?

Роден съм в спортна среда. Баща ми е от по-видните състезатели по вдигане на тежести. От самото ми раждане средата спорт е нещо доста свойствено за мен. Аз исках да бъда щангист. Нормално, за българско дете, което расте в 80-те години, да иска да бъде щангист. Но хобито на баща ми и на няколко от неговите съотборници беше да играе тенис. Така се случи, че на ранна възраст животът ме срещна с тениса. Може би бях на 4-5 години, когато започнах да играя тенис с баща ми и съотборниците му. Впоследствие, когато бях на кръстопът и трябваше да решавам дали тенисът да бъде моят основен път, това, че баща ми е бивш спортист наклони везните, за да взема същото решение.

Започнах да играя в България, но на 12-годишна възраст заминах за Австралия с моето семейство и продължих да тренирам там. Като състезател съм играл повече в Австралия, но спрях на 22 г. Рано приключих кариерата си като състезател. Достигнах до ниско професионално ниво. Реномето ми в тениса е тенис треньор. Любовта ми към спорта по естествен начин ме подтикна да стана тенис треньор. След няколко години учене започнах да се занимавам предимно с професионалисти. През 2007 г. открихме тенис академия Vida в Мелбърн, която в момента е втора или трета по успехи и големина в Австралия. Работил съм с абсолютно всички от предишното поколение професионални тенисисти от Австралия. Бях в щаба на Лейтън Хюит като спаринг партньор. Работил съм с Марк Филипусис, с Ендрю Илие, с Питър Лучак – с всички от отбора за Купа Дейвис на Австралия. Работил съм и с доста добри юноши. Ник Кириос е един от тях, той тренира 3 години в нашата академия. И до ден-днешен не съм се откъснал от спорта.

Как се случи промяната от тенис към бизнес?

Тази промяна стана по абсолютна случайност. Трима от собствениците на Grow Green Australia бяха мои клиенти в тенис академията. И когато аз реших да направя промяната от спорт към бизнес, съвсем естествено се обърнах към тях, защото покрай тениса завързахме и близки приятелски отношения. Съвпадение е, че точно в онзи момент те търсеха развитие на нов континент – Европа. Grow Green Australia е разпространена главно в Австралия, Нова Зеландия, Азия и Америка. Предложих да съм човекът, който отговаря за развитието на Grow Green Australia в Европа и така през 2012 г. се създаде Grow Green Europe в България. Като всяко начало и това беше трудно – бяхме и нови в областта на земеделието. Минахме този период успешно. Всяка година компанията се радва на доста сериозен ръст. Преди 2 години по изискващи се от пазара причини трябваше да изградим производствена дейност и на българска почва. Имаме завод, който се намира до Шумен. Винаги съм казвал, че България е чудесно място за развиване на бизнес – от географска гледна точка, от гледна точка на изисквания за инвестиция. Предприемачите могат да се радват на достъпни разходи за стартирането на бизнес. Намираме се на необятен за земеделието пазар в Европа – включваме Русия и Турция. Общо взето се намираме на второ място след Америка като потенциален пазар.

Как стигнахте до идеята Grow Green да стане основен спонсор на Sofia Open?

Причините да се обърнем към тениса като маркетингов инструмент се родиха по съвсем естествен начин. Основната причина е, че наблюдавам вече над 10 години огромен възход на българския тенис. Тук е мястото да спомена работата на настоящата федерация по тенис. И не базирам този успех само и единствено на раменете на Григор Димитров. Напротив, точно обратното. Според мен Българската федерация по тенис и сегашният й екип са постигнали много още преди него, развиха спорта на много добро ниво. Визирам и развитието на детски програми, лагери, подпомагането на нашите професионалисти – тези важни детайли от голямата картина също са на много високо ниво. Аз твърдя, че в момента тенисът е най-популярният спорт в България. Когато коментирах идеята да спонсорираме Sofia Open с екипа на Grow Green, нямаше и миг колебание, че трябва да го направим. Общо мнение във фирмата е, че това е най-голямото спортно събитие за 2019 година в България. Фактите са неоспорими – погледнете само обявените имена дотук. Имаме шампион от „Големия шлем“, имаме изключителни тенисисти с много сериозни постижения, имаме и звезди на бъдещето като Циципас и Хачанов, с които вече се съобразяват най-големите.

Това, че тенисът е станал толкова популярен, допринася все повече и повече деца да се запалват, да тренират и да имаме успехи в бъдеще време. Огромна роля играе и фактът, че ние имаме АТР турнир в България. Когато аз бях състезател, най-големият успех на България в това отношение беше да приемаме турнири от най-ниско ниво – сателити и чалънджъри. А в момента България се нареди сред държавите, които имат един от по-престижните турнири в Европа и света извън турнирите от „Големия шлем“. Да имаме този турнир в България е изключителен успех.

Един път, че аз съм закърмен с тениса. И втори път, че тенисът предоставя може би най-голямата аудитория в момента. Така дойде решението да направим това съдружие с българския тенис.

Ръководителите на Grow Green в Австралия са изключителни професионалисти в бизнеса с много сериозна визия как се развива компания в краткосрочен и дългосрочен план. Маркетингът е в основата да развиеш дадена компания. Те разбират отлично до каква степен името Grow Green ще стане известно покрай, ще го кажа отново – превърналия се в най-популярен спорт в България.

Какво послание искате да отправите към вашите партньори и клиенти на българския пазар?

Основното послание е качеството на нашите продукти. Нашият пазар не е голям. Лесно се разпространяват новини. И ако не си на нужното ниво, това се разбира моментално. Водещ трябва да е стремежът да предлагаш възможно най-доброто, но и да влагаш отношение в работата си. Земеделският сектор безспорно е най-големият бизнес сектор в България в днешно време. След като шеста година прогресираме винаги спрямо предишната, значи пътят ни е правилен. Вървим по пътя с две послания – високо качество и лично отношение, и една водеща мисъл – развитието на български бизнес в България. Искаме да докажем, че австралийска технология на световно ниво може да бъде внедрена в България, за да се подпомогне българският бизнес сектор. Стратегическо за нас е и развитието на слабо развитите райони. Надяваме се, че клиентите ни и българският земеделски пазар ще оценят усилията ни.

Доволни ли сте вие и австралийските ви партньори от бизнес почвата в България, трудно ли беше изграждането на завода?

Обратно на всеобщото мнение, ние сме много доволни от съдействието на всички агенции, от които сме били зависими. От БАБХ за регистрацията на нашите продукти, от министерството на земеделието и от всички агенции, които са ни помогнали в толкова кратък период да започнем нашето развитие като бизнес в България и да го развиваме на толкова професионално ниво.