Тази събота и неделя мотополигон „Козар Белене” и Община Левски ще бъдат домакин на третия кръг от Републиканския шампионат по мотокрос – Grand Prix Левски 2019. Въпреки, че метеорологичните условия не са на страната на организаторите, подготовка на мотокрос полигона тече с пълна сила и дори при предвидения засега дъждовен уикенд, на стартовата бариера ще видим близо 90 български състезатели, подкрепени от още близо 20 румънски и турски пилоти.

С два кръга от началото на шампионата (от общо девет за сезона) постепенно започват да се оформят и тройките на претендентите в отделните класове за годината. В клас МХ65, Мирослав Димитров (Марица Рейсинг Тийм, КТМ, 88т.), спечели пясъчното първо състезание за сезона в Поморие и записа Великденски подиум по-късно в Троян, очертавайки се като лидер при най-малките състезатели. Малко след него в точкуването, Дани Цанков (М6 Ямаха Рейсинг Тийм) и Венцислав Тошев (МСК Севлиево), делят равни точки – по 72 и със сигурност показват най-доброто засега от битката между двете марки – Ямаха за Цанков и КТМ за Тошев. На мотополигон „Козар Белене” в Левски, при трудни условия има опции за избягване на стръмни участъци, но това едва ли ще се хареса на четвъртия в класирането – Тихомир Йорданов (Девня – Марцианопол, КТМ, 67т.), който не бе доволен от съкращаването на трасето в Троян и трябваше на моменти да се съобразява с петия пилот в класирането – Йоан Чуждеа (Ямаха, 56т.).

За клас МХ85, лидер в класирането е Християн Георгиев (Пловдив Моторспорт, КТМ, 90т.), който спечели и двата манша в Порой през април и записа 40 точки в Троян. Втори в подреждането към момента е Золтан Ордог (Топ Крос ТЦС, Ямаха, 75т.), а трети с актив от 58 точки е Станислав Гошев (Дамасецена Алба МСК, КТМ). В Левски тази седмица можем да видим сериозно разместване на топ три състезателите, и най-заплашен в момента е самият Гошев, защото след него в четири точки са се разположили Живко Иванов (МСК Диана Рейсинг, КТМ, 55т.) и Виктор Бориславов (Мотоспорт Варна, КТМ, 54т.), които със сигурност ще търсят своето място в топ три и подиумно завършване на GP Левски 2019.

Стигаме и до клас МХ2 където Майкъл Иванов (Тексим Мотор Спорт, КТМ, 100т.) е спечелил досега четири от четири възможни победи, а на родна земя в Троян спечели и отделните стартове в клас OPEN. Въпреки, че в участията на Иванов в България изглеждат „лесни”, основният му фокус е клас ЕМХ250 от който предстоят още шест състезания, разхвърляни из цяла Европа през месеците май, юни и август. След него, втори в класирането се подрежда Алекс Димитров (Мотоспорт Варна, КТМ, 86т.), и с него завършват 250 четиритактовите мотоциклети в топ пет на клас МХ2. Започват 125 двутактовите машини, начело с Жулиан Георгиев (Несебър Мото, КТМ, 76т.) за който се очертава силен сезон. След него, само на 4/6 точки се намират Димитър Грозданов (МХ Тийм Симитли, КТМ, 72т.) и Кристиян Иванов (НСА Моторспорт, КТМ, 70т.). Тримата серизно атакуват лидерската позиция на Алекс Димитров при класирането за МХ2 Junior, но така е при пилотите на възраст под 18-години.

Клас МХ1 не е един от най-популярните класове в шампионата през сезон 2019, но това не пречи на Любомир Васев (Тексим Мотор Спот, Ямаха, 90т.) да натрупва постепенно точки и да оглавява в момента класирането за групата. Георги Гочев (МСК Девня Марцианопол,Ямаха, 78т.) и Калоян Илиев (МСК Севлиево, КТМ, 77т.) разделят втората позиция само с една точка, като зад това леко изоставане на Илиев се крие сериозното падане в Поморие във втория манш, когато той загуби не-малко сигурни точки. Стефан Нейчев (Еърмакс Рейсинг, Ямаха, 74т.) е готов да заеме мястото на всеки един от пилотите пред себе си, като отшумяваща травма бе основната причина за слабото му представяне в Троян. Харли Горов (НСА Моторспорт, Ямаха, 61т.) завършва топ пет на клас МХ1, като той е единственият пилот с класическа 250 двутактова машина в тази категория.

Николай Колев (СК Велико Търново, Хонда, 88т.), Боян Янков (МК Орлите Добрич, Кавазаки, 83т.) и Григор Царев (Джей Ар Си Моторспорт, КТМ,75т.) са тримата на върха в клас МХ (23-39 години). Царев пропусна един манш, но спечели три до момента и в сборната група МХ+МХ40, основната битка която той води е с Мартин Тодоров (М6 Ямаха Рейсинг Тийм, Ямаха, 100т.) от „по-големите”. Мартин е лидер в клас МХ40 (40 години плюс), но през последната седмица поради сезонно заболяване пропусна планувано участие в Унгария и сега се възстановява, доколкото му позволяват модерните вируси, за да може да направи качествено участие в Левски. Съвсем малко зад Тодоров се намира Юлиян Райчев (МСК Панчо Рейсинг Тийм, Кавазаки, 86т.) и главният конкурент на българските пилоти в този клас – Йонут Кожану (Стяуа Букурещ, Ямаха, 82т.). Топ пет в клас МХ40 се допълва от тандема на АИТ Рейсинг Тийм – Янко Зоков (Кавазаки, 68т.) и Атанас Петров (КТМ, 65т.).

Какво ще бъде времето на мотополигон Козар белене, град Левски, никой не знае със сигурност, но едно е ясно очаква ни интересно състезание с отлични състезатели, на едно добро мотокрос съоръжение. За по-нетърпеливите, съботния ден предлага тренировки и един състезателен манш като част от програмата на майския мотокрос в Община Левски.

В неделя, след официалното откриване на Grand Prix Левски (10:30ч.) са и стартовете, които ще определят майските победите в Левски.