В предишните бюлетини ви информирахме, че най-продаваните мотоциклети у нас са с марката КТМ. За 2019 г. вносителите на австрийските машини от Софкъмпъни ООД са реализирали 216 машини. Другата марка, която предлага компанията е една от „Голямата четворка“ на Япония – Kawasaki. 

Двете марки – едната европейска, а другата – японска, ще представят на изложението Moto Expo 2020 изключително интересни модели. Площта, на която ще бъдат разположени машините в зала Асикс Арена (бивша зала Фестивална) в София, е 130 кв. м. Всяка от двете марки от 20 до 24 март, ще представи по три премиери.

КТМ са най-популярни с кросовите и ендуро мотоциклети. Те ще присъстван на щанда. Но премиерите на КТМ обаче са нейкид и адвенчъри. 

КТМ 390 Adventure
Първата премиера е КТМ 390 Adventure. Моторът бе представен по време на изложението EICMA 2019 в Милано. Както е добре известно, в Матигсхофен – централата на КТМ в Австрия, са специалисти по едноцилиндровите „кални“ машини. Новият 390 Adventure не прави изключение със спортния дизайн, с цялостното оборудване и доказаните характеристики на „приключенците“ на КТМ. 

Машината е създадена за тези, които искат приключение всеки ден, като същевременно им позволява да се насладят на оптималното управление, за което помага най-модерният софтуер и електроника на КТМ. Инженерите са взели 390 Duke като отправна точка за тази платформа, като са добавили „опорните точки“ от 450 Rally, за да превърнат машината в 390 Adventure. Заради обърнатите предни вилки, високата стойка и плътно прилепналия преден калник, Adventure прилича повече на спортен байк и по-малко на дъртбайк. 

Резервоарът за гориво от 14,45 л е с нисък профил. Седалката е напред, над резервоара, за да даде възможност за преместване на теглото напред. Кормилото е много удобно и не изморява ръцете при продължителна езда. Стъпенките също са удобни, за да може ездачът да се изправи на тях. LED задните светлини и мигачите гарантират, че машината остава видима. Всички данни се изписват на пет-инчовия цветен TFT дисплей. Adventure се предлага с информационно-развлекателна функция, която позволява на системната мрежа с вашия смартфон за телефон и музикални функции.

От електронните системи впечатлява MTC (Motorcycle Traction Control), като реагира моментално на задното колело.  ABS-ът е разработен специално за улицата и пътя. Добавена е и функция за офроуд ABS, за да се подобри контрола на спирането извън пътя. В този режим ABS се деактивира на задното колело, докато активирането на ABS на предното колело е намалено. ABS системата за завой на KTM позволява на мотоциклетистите винаги да използват цялата сила на спирачките, докато системата регулира налягането.

Двигателят на 390 Adventure е  с обем 373 куб. см. Малкият работен обем обаче крие доста сериозна мощност от 32 кВт (43 к.с.) и 37 Нм въртящ момент. Диаметърът и ходът на буталото са 89 мм Х 60 мм. Степента на сгъстяване и 12,6:1. Цилиндърът е с 4 клапана. KTM заимства електронния пакет от 790 Adventure. Трансмисията е 6-степенна, а задвижването с верига. Контролът на дроселовата клапа е с ride-by-wire и дава възможност на модула за управление на двигателя автоматично да задоволява търсенето на водача. Разходът на гориво е 3,3 л на 100 км, а вредните CO2 емисии 78 гр/км. 
Рамката е от тръбна стомана. Окачването отпред е WP APEX 43 с ход 170 мм, а отзад  WP APEX с моношок с ход 177мм. Предната спирачка е с 4-бутален радиален апарат и диск 320 мм, а отзад апаратът е еднобутален плаващ апарат и диск 230 мм.  Клирънсът е 200 мм, а височината на седалката 855 мм. Теглото е 158 кг. 

KTM 890 DUKE R
Другата премиера на Moto Expo също идва от EICMA в Милано - KTM 890 DUKE R. Този мотор взема всичко, които се харесва в KTM 790 DUKE и го превръща в безкомпромисен нейкид със средно тегло. Той може да ни закара вкъщи по планински пътища. Когато е на състезателната писта, байкът осигурява повече мощност, повече въртящ момент от всеки друг предишен DUKE с двуцилиндров редови мотор.  

KTM 890 DUKE R има проста философия за шасито - по-леко с по-голяма стабилност, с което може да се атакува завоя, без да се връща газта. Благодарение на по-малкото тегло и по-спортната ергономия, KTM 890 DUKE R спестил приблизително 3,5 кг в сравнение с KTM 790 DUKE.

За добавената мощност на KTM 890 DUKE R, има напълно регулируемото окачване. Това го прави спортен мотор с подобрена стабилност на високоскоростни трасета. Същевременно запазва стабилността и комфорта при уличното каране. С височина на седалката от 840 мм, ездачът на KTM 890 DUKE R седи по-високо от KTM 790 DUKE.

LED фаровете съчетават оптимално осветление в близост до полето с максимална светлинна мощност. Дневните светлини гарантират, че другите участници в движението ви виждат да идвате. 
Дисплеят е с многоцветна комбинация и дава подходяща и разбираема информация. Той автоматично адаптира осветеността си към околната светлина. На дисплея се показват режимите на движение - Rain (дъжд), Street (улица), Sport (спортен) и Track (писта).

Двигателят е същия редови двуцилиндров, който е използван в 790 DUKE. Но при 890 DUKE R е превърнат в среднокубатурен звяр с обем 890 куб. см. С увеличения си диаметър и ход – 90,7 Х 68,8 мм, по-голяма компресия и по-големи обороти, моторът дава впечатляващите 89 кВт (121 к.с.) и 99 Нм. Инжекционите за впръскване на горива са разработени специално за KTM от DELL'ORTO. Нова е и цилиндровата глава, направена специално за 890 DUKE R. Скоростната кутия е 6-степеннна. Разходът на гориво е 4,67 л на 100 км при обем на резервоара 14 л, а вредните CO2 емисии 110 г/км.
Рамката е от тръбна хром-молибденова стомана и използва двигателя като закрепващ елемент. Отпред окачването е WP APEX 43 с ход 140 мм, а отзад WP APEX Monoshock с ход 150 мм.  Клиренсът е 206 мм, височината на седалката 834 мм, а сухото тегло 166 кг.

KTM 1290 SUPER ADVENTURE R
KTM извади най-мощното си оръжие в Милано - KTM 1290 SUPER ADVENTURE R. Това бе, за да спечели сърцата на хората, обичащи приключения на дълги разстояния, на пътешествениците, които не спират пред нищо. Те опаковаха двигателят V1-twin под 75° с обем 1301 куб.см, 140 Нм въртящ момент и мощност от 160 к.с. (119 кВт) в най-модерното шаси за пътуване на ендуро в света. Резервоарът събира 23 л, а разходът е 5,52 л на 100 км.

Мотоциклетът е готов да поеме по всякакъв терен, във всякакви условия и да измине хиляди километри. Той е уникална комбинация от компоненти с най-високо качество. Агрегатът е напълно разработен и надежден, като позволява изключително дълги интервали на обслужване от 15 000 км. Това е най-доброто ендуро за офроуд пътуване и за изследване на непознати пътища или територии.  

Хром-молибденовата стоманена рамка на има основен принос за отличната геометрия на шасито на мотора. То е с ювелирна изработка и приятни форми. Само от него са спестени 9,8 кг от общото тегло на ефектните 217 кг. Клиренсът е 250 мм, а височината на седалката 890 мм. С две думи – всичко е мускули, а на тлъстини. 

KTM 1290 SUPER ADVENTURE R предоставя на ездача цялата необходима и желана информация на най-съвременния, ясно подреден 6.5-инчов TFT дисплей. Дори при пряка слънчева светлина, данните се виждат ясно и отчетливо. Това е заради свързаната повърхност против отблясъци. В допълнение към обикновените данни - скорост, обороти, ниво на горивото и т.н., компютърът може да показва различни режими на возене, температура на атмосферния въздух и масло, информация за пътуване, статистика за средната скорост и разхода на гориво, плюс обхват и разстояние до набелязаната цел. 
KTM 1290 ADVENTURE R идва фабрично с богата гама от аксесоари. Но KTM PowerParts са готови да направят мотора според индивидуалните нужди на собственика. 

Kawasaki

Една от марките на „Голямата четворка“ от Япония – Kawasaki също представя три суперинтересни и бързи машини. И трите бяха представени миналата есен на EICMA 2019 в Милано и определено предизвикаха огромен интерес. Те са част от моделната гама на Kawasaki за 2020 г.

Kawasaki Z900 

Актуализиран за 2020 г., Z900 поддържа концепцията „Вълнуващ и лесен“ на своя предшественик. Същевременно предлага следващата стъпка в агресивния Z Sugomi стил. Моторът идва с множество нови усъвършенствани функции, включително интегрирани режими на езда, нов цветен екран TFT, свързаност с Bluetooth смартфон, изцяло LED осветление и по-чисти емисии.
Z900 е винаги лидер в сегмента на нейкид мотоциклетите. Той е с две версии за 2020 г. - машина с пълна мощност 125 к.с. (92,2 кВт) и спецификация за A2 с 95 к.с. (70 кВт). За да отговори на нормите Euro5 има комбинация от по-голям обем на изпускателната камера за приспособяване на актуализациите на катализатора и промените в предкамерата за отработените газове. Това  плюс шумозаглушител, създава страхотно усещане при стартиране, на празен ход и при рязко даване на газ.
Като всеки Kawasaki със знака Z, моторът Z900 е много търсен в Европа. Причината е, че пазарът на голи мотори се разраства всяка година и е един от доминиращите сегменти. В тази конкурентна среда Z900 за 2020 г. е добре подготвен за битката. 

Той има високо оценявания KTRC - контрол на сцеплението и възможност за избор от четири различни режима на езда и два режима на захранване. В зоната на кокпита 10,9-сантиметровият многофункционален TFT дисплей се появява за първи път. Показва се цялата съществена информация за ездача. Има функции за докладване на машината, като се използва Bluetooth връзка чрез уникалната Kawasaki Rideology App за смартфони. Функциите, които могат да се видят на екрана на смартфона, когато са свързани чрез Bluetooth, включват информация за оставащо гориво, изминато разстояние и график за поддръжка. Има USB порт за захранване под седалката. Z900 е оборудван с LED осветление на фара и стоповете, както и светлината на регистрационния номер и мигачите. 

Новият хипернейкид Kawasaki Z H2 

Kawasaki притежава завидно Z наследство в голия клас от близо 50 години. Така е от емблематичния и новаторски Super Four модел Z1 от 1972 г. Марката сега пак идва с най-новия си Z от най-високо ниво. Това е най-радикалният, най-напредналият в техническо отношение и най-мощният Z, правен някога - Z H2. 
За него Kawasaki използват своя опит с Ninja H2 и Ninja H2R. Така Z H2 води света на мотоциклетизма в нова посока с върховата машина Hypernaked.

Да бъдеш на върха на семейството 2020 Z е огромна отговорност,. Това изисква машина с много функции, удовлетворяващи нуждите дори и на най-взискателния. Така се предоставя спецификацията, която надвишава тези изисквания - "The Ultimate Z". Подобно на основния дух на уникалната дизайнерска философия „Sugomi” на Kawasaki, където всяка стилистична иновация е съчетана еднакво с инженерна характеристика, Z H2 буквално изобилства от интересни неща за ездача.

Най-много внимание е насочено към четирицилиндров 998-кубиков двигател, интегриран и балансиран със суперчарджър. Той е с мощност 200 к.с., но е с приятелски характер към ездач. Това води до изключително управление на мотоциклета. Въпреки че Z H2 ще бъде привлекателен за много опитни мотоциклетисти, всестранната му управляемост го прави достъпен и за по-широката потенциална аудитория.

Външните белези на специалния характер на този „последен Z“ изобилстват с ново разбиране на стила на Sugomi. Това са изцяло LED осветление, включително индикаторите за завой и осветяването на регистрационната табела. TFT дисплеят е лесен за разчитане, куикшифтъра (бърза смяна на скоростите) нагоре и надолу е голям плюс. Отляво е клъстърът за настройка на стандартния круизконтрол и множество други функции.

Много пъти награждаваното шаси на Kawasaki, използвано при предишни суперчарджър модели, е актуализирано за новия Z. Апаратите Brembo M4 са прикрепени към предната вилка Showa BPF, което свидетелства за висококачествената спецификация на водещия в класа нейкид. Инженерите на Kawasaki са работили усилено, за да осигурят динамичен баланс между производителност и издръжливост. Те превръщат един стрийтбайк в практична и същевременно екзотична реалност. С асистента и приплъзващия съединител плюс технологията dog ring за скоростната кутия, умелото използване на маслото като охлаждаща течност, за да се елиминира нуждата от обемист интеркулер, инженерите са подобрили надеждността и управляемостта. 

Има много електронни помощници чрез IMU на Bosch. Това са управление на сцеплението, интелигентно спиране срещу блокиране, функция за управление на завой, избираеми режими на езда и мощност, контрол срещу вдигането на предното колело и др. са в дългия списък на асистентите. Bluetooth свързаността е чрез приложението за смартфони Kawasaki Rideology. Тя - позволява на ездачите да взаимодействат с тяхната машина и да открият повече за тяхното каране и състоянието на машината. 

Ninja 1000SX 

Ninja 1000SX бележи четвъртото поколение на успешна платформа за спортни туръри. Моторът е с по-чисти емисии със същите показатели, по-спортен, по-динамичен нов стил, едностранно изведен заглушител и изцяло LED осветление. Това е в новия списък със спецификации. 

Ninja 1000SX за 2020 г. наистина предлага най-доброто от двата свята. 
Повишеният комфорт на седалката както за ездача, така и за пътника е само една от модификациите. Дебют прави електронният круиз контрол, бърз превключвател на предавките, интегрираните режими за езда, комбиниращи KTRC и режими за езда. Освен това се включва и 10,9-сантиметровия изцяло цветен цифров TFT дисплей, със свързаност на смартфона. Така този изискан спорт турър е по-привлекателен от всякога.

Новият стайлинг акцентира върху новите светодиодни светлини, включително фарове и стопове, както и светлини на регистрационните табели и мигачите. Фабрично са монтирани гуми Bridgestone Battlax Hypersport S22. За допълнително удобство, Bluetooth чип е вграден в приборния панел, позволява на мотоциклетистите да се свързват с мотоциклета си безжично. И тук е налично приложението за смартфони на Rideology на Kawasaki. 

Куикшифтъра нагоре и надолу е стандартно оборудване за 2020 г., а двойните шумозаглушители правят място за един спортен, монтиран от дясно.