Когато пуснахме бюлетина за премиерите на Honda по време на Moto Expo 2020, споменахме, че може да има и изненади.
Както се оказва, те са не една, а две. На щанда на Бултрако АД – официален представител на марката за България ще дойдат два култови нови мотоциклета. На изложението от 20 до 24 март в зала Асикс Арена ще видим и големия приключенец CRF1100L Africa Twin Adventure Sports и супербайка CBR1000RR-R SP Fireblade.
За 2020 г. моторът е цялостно преработен с агресивен, компактен рали стил, фокусиран върху офроуда. Освен това, комфортът, технологиите и възможностите на машината са значително подобрени с добавената опция за Showa EERA.
Africa Twin и неговият подобрен вариант Adventure Sports се развиха.
Байкът стана по-лек, по-мощен, с още по-ясна и различима идентичност. Машината е с 5 кг по-лека, с 10% подобрено съотношение мощност / тегло, благодарение на намаляването на теглото в различни области, включително двигател, рама и подвижно рамо. Така ездачите получават оптимално оборудване за справяне с всяко истинско приключение - от кратък офроуд до маратон за преминаване на цял континент.
Africa Twin пристигна в Европа с нов, съвместим с нормите Euro5 двуцилиндров паралелен двигател. Основната архитектура на 8-клапанния агрегат SOHC остава непроменена. Двигателят обаче има по-голям работен обем от 1084 куб. см., спрямо 998 кубика преди. В резултат на това максималната мощност се увеличава със 7% до 75 кВт при 7500 об/мин. Максималният въртящият момент е с 6% по-голям и достига до 105 Нм при 6250 об/ мин. Моторът обаче запазва гладкото си отдаване на мощността и предаването на въртящия момент.
За по-големият обем диаметърът остава 92 мм, но ходът на буталото е по-дълъг - 81,5 мм, вместо 75,1 мм досега. Степента на сгъстяване е 10,1: 1. Втулките на цилиндъра сега са алуминиеви и заедно с други подобрения, както и спестяване тегло при трансмисията, двигателят с механична трансмисия вече е с 2,5 кг по-лек - 66,4 кг, а версията с DCT е 2,2 кг е по-лека - 74,9 кг.
И двете трансмисиси на Africa Twin – механична и DCT, са 6-степенни. Трансмисията с два съединителя DCT става все по-популярна. В новия DCT на Africa Twin функцията на системата за определяне на завоя се управлява чрез IMU. То позволява още по-естествени модели на превключване, когато са в автоматичен режим „D“ или „S“.
Захранващият блок се държи в нова рамка с алуминиева подрама. Тя е закрепена с болтове, а не е заварена към основната рамка. Балансът на здравина и твърдост на стоманената двойна рамка беше ревизиран изцяло. Алуминиевата подрама с болтове замества интегралната стоманена конструкция от предишния дизайн и е 40 мм по-тънък при ширина 195 мм.
Опция при Africa Twin Adventure Sports е системата на окачване с електронно оборудвано регулиране - Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (EERA). Showa EERA е синхронизиран към четирите предварително зададени режима на каране и е с възможност за регулиране по желание в двата режима на потребителя. Showa EERA има три предварителни възможности за настройки на задното окачване. Използва и шестканалния инерционен измервателен уред (IMU). Той включва Ride by Wire и Honda Selectable Torque Control (HSTC).
Има нови функции, включително круиз контрол, Cornering ABS, Wheelie Control, Rear Lift Control и автоматично задействащи се аварийни светлини. Предлагат се шест режима на каране. Четири имат предварително зададени нива на мощност, спиране с двигателя и ABS характеристики за различни условия на езда: пътуване (Tour), градско (Urban), чакъл (Gravel) и Off-road. Има два режима на потребителя.
Моделът Africa Twin Adventure Sports се предлага и със стандартно окачване на Showa. С дължина на хода от 230 мм, 45-милиметровата обърната вилка поглъща удара с дълъг ход и разполага с ревизирани вътрешни настройки за подобряване на цялостната работа.
CRF1100L Africa Twin Adventure Sports е напълно оборудван за дълъг път. По-големият резервоар от 24,8 л осигурява пробег от над 500 км. По-широкият преден обтекател, петстепенното регулируемо ветрово стъкло, стандартно отоплените ръкохватки и ACC гнездото носят още по-голям комфорт и практичност.
Супербайкът CBR1000RR-R SP Fireblade е най-бързият сериен мотоциклет на Honda. Самото име Fireblade винаги е било символ на скорост, бързина, страст и адреналин. И на победи. Този невероятен спортен мотоциклет с обем 1000 куб. см е роден да бъде бърз. В изграждането му голямо участие има Honda Racing Corporation (HRC). Моторът е напълно нов и проектиран на база на програмата за развитие на HRC в MotoGP.
Мотоциклетът има безпрецедентни нива на производителност и контрол. Въпреки мощността, двигателят му отговаря на еконормите Euro5.
Това се дължи на новия четирицилиндров 1000-кубиков редови двигател, който има голяма ефективност на изгаряне на горивото. Максималната мощност от 160 кВт е при 14 500 об/мин, а максималният въртящ момент от 113 Нм при 12 500 об/мин. За да се постигне ефективност на изгаряне на горивото и намаляването на триенето, двигателят на RR-R е с диаметър и ход на буталото 81 х 48,5 мм. Те са същите като на състезателния RC213V. Диаметърът на буталото е най-големият размер сред четирицилиндровите 1000-кубикови машини. Степента на сгъстяване е 13.0:1. Загубите от триене са намалени с 35%. Разпределителният вал е с по-големи отвори, за да се осигури издръжливост. Той е със същата конфигурация като RC213V-S.
Като всеки съвременен мотоциклет CBR1000RR-R SP Fireblade е натъпкан с електронни системи. Той използва Throttle by Wire (TBW). Системата е базирана и разработена на тази, използвана от RC213V-S и управлява прецизно дроселната клапа. За CBR1000RR-R SP, TBW е подобрен за по-бърза реакция чрез редица приложения на газта.
Honda Selectable Torque Control (HSTC) е оптимизиран с регулиран режим на стартиране и с добавена мощност. Нова е системата за спиране с двигателя и както и Wheelie Control (контрол на вдигането на предното колело при ускорение). Бързата смяна на предавките (куикшифт) е стандарт. HSTC се регулира чрез 9 нива. Във връзка със съществуващото управление за директно плъзгане, HSTC работи безпроблемно и предоставя максимална увереност на ездача. CBR1000RR-R е оборудван и със Start Mode - режим за състезания. Дори и с изцяло отворена газ, този режим оставя водача да се фокусира върху освобождаването на съединителя и потеглянето. Също като в MotoGP, когато се изисква прецизно стартиране.
Теглото на мотоциклета е 201 кг с течностите. Междуосието вече е 1455 мм и има по-голяма стабилност, с промени в баланса и центъра на тежестта. Алуминиевата рамка позволява много по-точна настройка на баланса. Четирите основни компоненти на рамката са заварени, а двигателят вече се монтира на шест места.
Шестосен модул за инерционно измерване (IMU) осигурява точна 3D оценка на динамиката на каране. Той осигурява вход за управление на всички електронни системи. Също така управлява новата електронна амортисьорна кормилна система Honda от 3 нива (HESD).
Шампионската машина от MotoGP - RC213V за 2018 г. на Honda наложи част от своята аеродинамика на CBR1000RR-R Fireblade SP. В това се включват и крила за увеличаване на силата на притискане и подобряване на стабилността при спиране. Положението за езда също е много по-компактно.
Напълно персонализираният 5-инчов TFT дисплей предлага интуитивно управление, командвано чрез опростен четирипосочен превключвател в лявата дръжка. Системата Smart Key на Honda добавя удобство.
Нова е предната обърната вилка 43 мм Öhlins NPX в SP версията. Тя заменя NIX вилката на предишния модел, а второто поколение Öhlins Object Based Tuning интерфейс (OBTi) предлага по-фино управление на настройките отпред и отзад. Предните дискове са с по-голям диаметър – 330 мм и работят с нови 4-бутални спирачни апарати. На SP версията и двата апарата са Brembo Stylema, а ABS-ът е регулируем за каране на писта.
Коментирай