Пилотът на Ферари Кими Райконен е шампион във Формула 1 за 2007 година. Финландецът спечели титлата след като победи в последния старт за сезонана пистата Интерлагос в Бразилия, изпреварвайкисамо с една точка в крайното класиране съотборниците в Макларън Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо.

Титлата на Райконен спокойно може да се нарече сензационна, с оглед на това, че два кръга преди края финландецът изоставаше на 17 точки от водача Хамилтън и на 5 от втория Алонсо, а непосредствено преди последното състезание бе на 7 точки след британеца и на 3 зад испанеца.

Последното състезание за сезона започна по отвратителен начин за водача в класирането при пилотите Люис Хамилтън, който бе втори в стартовата решетка, но още на старта бе изпреварен от другите двама претендентите за титлата Кими Райконен и Фернандо Алонсо.

Секунди по-късно Хамилтън излетя от пистата, опитвайки се да задмине съотборника си в МакларънАлонсо, но се върна на осма позиция, катодо седмата обиколка успя да се изкачи на шесто място. Начело на колоната бяха фераритата на Фелипе Маса и Кими Райконен, следвани от Алонсо.

В осмата обиколкаХамилтънполучи мистериозентехнически проблем и се свлече до 18-ото място, като в първия момент остана впечатлението, че той отпада от състезанието. Проблемът обаче изчезна и Люис започна отновода си проправя път напред.

При първите спирания в бокса класирането в челото се запази, като британецът заложи на бърз стоп от 5,8 секунди и си сложимеки гуми, които да му позволят бързо изкачване напред в класирането.

В 32-ата обиколка Роберт Кубица изпревари Алонсо, което направи Райконен временен водач в борбата за титлата. В 36-ата Хамилтън направи второ спиране, връщайки се към твърдите гуми. В 39-ата Кубица спря в бокса и Алонсо се върна на третото място, което го правеше шампион с Райконен на втора позиция.

Закъсняло спиране на Маса в 45-ата обиколка почти не го изхвърли от пистата и позволи на Райконен да се залепи плътно за него. В 53-ата обиколка Кими излезе от бокса предбразилския си съотборник исе изкачи на първа позиция както всъстезанието, така и във временното подреждане в шампионата.

В 46-ата обиколка Хамилтън отново се изкачи в зоната на точки - на осма позиция и отново се включи в борбата за титлата, която изглеждаше почти загубена. В 63-ата Ярно Трули спря в бокса и британецът излезе седми.

В последните обиколки Райконен уверено вървеше към шампионската корона, като единственото ми притеснение бе битката между Нико Розберг, Роберт Кубица и Ник Хайдфелд за местата от 4-о до 6-о, които на няколко пъти почти не се сблъскаха, тъй като инцидент и евентуално отпадане на двама от тях щеше да означава пета позиция и водачество в шампионата за Хамилтън, но до сблъсък не се стигна.

Райконен пресече като победител финалната права в Бразилия, спечелвайки най-много състезания през сезона – шест и триумфирайки с първата шампионска титла в кариерата си.

Втори на родната си писта Интерлагос е бразилецът Фелипе Маса, който завърши на секунда и половина след победителя, а трети на стълбичката е Фернандо Алонсо на 57 секунди след водача.

Люис Хамилтън остана седми на обиколка след Райконен, изпреварен още от Нико Розберг, Роберт Кубица и Ник Хайдфелд. Последен в зоната на точките е Ярно Трули.

Кими Райконен е световен шампион със 110 точки в генералното класиране, следван от Хамилтън и Алонсо с по 109. Четвърти е Маса с 94 точки.

Победител при конструкторите е Ферари с 204точки, следван от БМВ Заубер със 101 и Рено с 51. Тимът Макларън-Мерцедес бе изваден от класирането, след като бе признат за виновен в шпионския скандал.

 

Класиране в Гран При на Бразилия:

 

1. Кими Райконен (Финландия) с Ферари  - 1:28:15.270 часа

2. Фелипе Маса (Бразилия) с Ферари - на 1.493 секунди

3. Фернандо Алонсо (Испания) с МакЛарън - на   57.019 секунди

4. Нико Розберг (Германия) с Уилямс     - на 1:02.848 минута

5. Роберт Кубица (Полша) с БМВ-Заубер   - на 1:10.957 минути

6. Ник Хайдфелд (Германия) с БМВ-Заубер - на 1:11.317 минути

7. Люис Хамилтън (Великобриитания) с МакЛарън - на 1 обиколка

8. Ярно Трули (Италия) с Тойота - на 1 обиколка 

 

9. Дейвид Култард (Великобритания) с Ред Бул  - на 1 обиколка 

10. Казуки Накаджима (Япония) с Уилямс - на 1 обиколка

11. Ралф Шумахер (Германия) с Тойота - на 1 обиколка

12. Такума Сато (Япония) със Супер Агури - на 2 обиколки

13. Витантонио Люци (Италия) с Торо Росо - на  2 обиколки

14. Антъни Дейвидсън (Великобритания) със Супер Агури - на 3

обиколки

 

Отпаднали:

 

Адриан Зутил (Германия) със Спайкър - 28 обиколки преди края

Рубенс Баричело (Бразилия) с Хонда - 31 

Хейки Ковалайнен (Финландия) с Рено - 36 

Себастиан Фетел (Германия) с Торо Росо - 37  

Хейки Ковалайнен (Финландия) с Рено - 36

Марк Уебър (Австралия) с Ред Бул - 57        

Сакон Ямамото (Япония) със Спайкър - 69        

Джанкарло Физикела (Италия) с Рено - 69     

 

 

Най-бърза обиколка: Кими Райконен - 1:12.445 минута

 

 

Първо място в квалификациите: Фелипе Маса - 1:11.931 минута