Директорът по моторните спортове в Пирели Пол Хъмбъри сподели, че очаква отборите от Формула 1 да заложат на стратегии с две спирания за Гран При на Монако.

За предстоящия старт те ще имат на разположение меките и супермеките гуми като опция за уличното трасе в Княжеството, като изборът на италианската компания е продиктуван от по-бързото загряване на смесите и по-високото сцепление, което осигуряват.

Състезанието би трябвало да премине с по-ниски нива на деградация за разлика от широко обсъжданото Гран При на Испания, което доведе до анонсирането на промени за надпреварата в Канада на 30 юни.

„За Монако предвиждаме стратегии със средно две спирания в бокса за всеки болид, защото за разлика от Барселона, трасето в Княжеството не износва толкова много гумите“, заяви Хъмбъри. „Това не прави състезанието по-малко стратегическо, тъй като и преди сме виждали как пилоти с тотално различни стратегии да завършват близко един до друг в края.“

„Последният старт – в Испания – бе спечелено до голяма степен от стартовата решетка, отколкото от каквото и да е друго. Любопитно е дали този модел ще се повтори и тук. В Монако изпреварванията са трудни. Така стратегията придобива още по-голямо значение, тъй като отборите ще трябва да използват други тактики, за да подобрят стартовите си позиции“, завърши Хъмбъри.