Макларън изживя изключителен обрат във Формула 1 през последните няколко години, преминавайки от последните позиции в началото на сезон 2023 до два последователни титли при отборите през 2025 г., пише formula1.com
Макларън завърши на първо място при конструкторите във Формула 1
Началото на 2023 година не вещаеше нищо добро. В Бахрейн Ландо Норис и Оскар Пиастри изостанаха заради технически проблеми, приключвайки на последните места. Тогава отборът бе девети в генералното класиране, преди АлфаТаури (сега Рейсинг Булс).
След това последваха сериозни промени в техническия екип, като главният инженер Джеймс Кий напусна, а постът му бе разделен на три специализирани позиции. Новият шеф Андреа Стела стартира оценка на структурата на отбора, с цел оптимизация и по-ефективна работа.
Обновленията на колите започнаха да дават резултат още на Гран при на Австрия, когато Норис се класира четвърти, а след това двамата пилоти започнаха да се намесват в битката с Макс Верстапен от Ред Бул. Двойни подиуми и първа победа на Пиастри в Катар доказаха, че Макларън са се върнали в играта.
През 2024 година тимът се утвърди като постоянен претендент, с победи и подиуми, включително 1-2 в Унгария, хеттрик на Норис в Нидерландия и лидерство в генералното класиране на конструкторите. Първата титла от 1998 г. бе спечелена в Абу Даби, а през 2025 година отборът продължи доминацията си, достигайки 50-ата си двойна победа и 200-та победа в Гран При.
В Сингапур през 2025 г. Макларън официално затвори сезона като шампион при отборите, с двойно повече точки от най-близкия конкурент Мерцедес. Сега остава въпросът дали Норис и Пиастри ще успеят да добавят и титлата при пилотите, след като Пиастри води с 22 точки пред Норис, а Макс Верстапен от Ред Бул се приближава.