Международната федерация по автомобилизъм (ФИА) внесе промени в начина, по който ще се прилагат санкциите за пилотите през новия сезон. Целта на централата е да окуражи пълноценното участие в квалификацията дори за наказаните предварително състезатели.

През миналия сезон беше възприето правило, че ако даден пилот натрупа наказания, равняващи се или надхвърлящи загуба на позиции в размер на 15 места, той автоматично бива поставен на последна позиция. Когато има два или повече подобни случая за едно и също състезания, редът се определя от това кой първи е извършил провинението си. Реално „виновната” кола, която първа стъпеше на пистата, получаваше по-предната позиция.

Това доведе до не особено добре изглеждащата практика колите да напускат гаражите си много преди старта на сесиите и да бъдат паркирани в края на питлейна като гаранция, че ще стъпят на трасето преди конкурентите.

За да прекрати явлението, ФИА постанови, че наказаните пилоти сега ще се подреждат на стартовата решетка по реда, по който са се подредили в квалификацията. Това ще прекрати всеобщата практика пилотите с много санкции само веднъж да карат във първата сесия от битката за позиции, а след това да пазят комплектите си гуми за самото състезание. Новите промени имат за цел да повишат конкурентността в квалификациите.