Отборите от Формула 1 нямат право да разработват до края на годината болидите си за новите регулации през сезон 2022, реши Световният съвет по моторни спортове (WMSC). От WMSC обявиха в официално изявление снощи, че вече са ратифицирали голяма част от промените в правилника, включително гласуваните на 28-и март реформи в аеродинамиката на състезателните автомобили.

Отборите обаче няма да работят по новите правила поне до януари следващата година, когато би трябвало да стартират тренировките за сезон 2021 с настоящите болиди. Не е ясно и до колко ще бъдат използвани те през тази година предвид пандемията от коронавирус.

По промените се работеше с цел съкращаване на разходите, а глобалната ситуация в момента дори ще засили мерките. Така бе прието и правилото ФИА и Ф1 да имат силата да променят календара без гласуване, което ще бъде използвано още това лято. Президентът на ФИА Жан Тод също получи извънердни правомощия, според които той може да "взема каквито и да било решения във връзка с организирането на международни състезания за сезон 2020, което може би ще бъде нужно в момент на глобална криза".

Промени бяха приети и по т.нар. power units, ако сезонът съдържа 14 или по-малко състезания. "Ако това се случи, всеки пилот може да използва до два двигателя, два MGU-H генератора, два турбокомпресора, два Energy store (ES), две контролни електроники и два MGU-K юнита", гласят обновените регулации за Ф1. "Ако броят на състезанията падне до 11 или по-малко, пилотите ще имат само по два двигателя (ICE), два MGU-H генератора, два турбокомпресора, един ES, една контролна електроника и два MGU-K юнита". Към правилата е добавен и тест за млади пилоти, които не са участвали в повече от два старта във Ф1. Пирели ще продължи да тества официално до края на 2020 година, преди преминаването към 18-инчовите гуми през 2021.