Четирикратният шампион Макс Верстапен от Ред Бул триумфира в Гран при на САЩ в Остин (Тексас), 19-и кръг от сезона във Формула 1. Нидерландецът, който стартира от първа позиция, постигна пета победа за сезона и общо втори успех за уикенда, след като ликува и в спринтовата надпревара в събота.
Формула 1: Състезание за Гран При на САЩ /репортаж/
Втори завърши Ландо Норис от МакЛарън, който изостана на 7.959 секунди, а третото място зае Шарл Льоклер (Ферари), на 15.373 секунди от победителя.
Карлос Сайнц (Уилямс) беше принуден да напусне рано състезанието, след като удари Кими Антонели от Мерцедес в опит да го изпревари в шестата обиколка, а след това се наложи и появата на виртуална кола за сигурност.
В шестата обиколка Сайнц спря, а Антонели се озова 19-и след излизане извън пистата. Виртуална кола за сигурност след инцидента. В 11-а обиколка от бокса на Макларън предлагат на Норис план Б, заради факта, че той не успява да мине пред Леклер и да атакува водача Верстапен, чийто аванс достигна 3 секунди.
В 15-а обиколка Норис атакува Леклер в завой №12, бориха се гума до гума до завой №16, но Шарл пак защити позицията си. Две обиколки по-късно Верстапен започва този тур с аванс от почти 7 секунди, Норис е на 0,6 зад Леклер, но ще има нужда от DRS и пълен заряд на батерията, за да атакува успешно. След завой №12 Норис пак е много близо, на половин секунда, но без шанс за атака.
В 19-а обиколка Норис отново догонва Леклер, на по-малко от половин секунда. И двамата пилоти на Макларън имат проблеми с предна лява. Норис пак пробва атака на завой №12, но Шарл отново се защити успешно. Верстапен вече води с 8,8 секунди. Две обиколки след това Предупреждение за Норис за неспазване ограниченията на трасето. Макс води с 9,9 секнуди. Норис най-после изпревари Леклер и излезе втори.
В 27-а обиколка Макс се оплаква по радиото, че му става по-трудно да работи с гумите. Разликата му с Норис не мърда от 11 секунди. От бокса искат Макс да удължи максимално първата си серия обиколки и след това да може от тима да търсят алтернативно развитие на втората половина на състезанието по отношение избора на гуми.
Норис свали почти 1 секунда от аванса на Макс, а Хамилтън изостава на 6,6 от Ландо. Гасли и Строл минаха през бокса. Пиастри прогнозира по радиото, че оттук до финала ще му е трудно да изкара с меките. В 30-а обиколка Леклер изпревари и Цунода и вече е 6-и, като за 2-3 обиколки стопи 7 секунди разлика между двамата. Веднага след това Цунода в бокса. Бокс за 3,4 секунди за Цунода и той се връща на пистата с меки сликове.
В 40-а обиколка Макс води с 6,8 секунди, Леклер е на по-малко от 0,6 секунди пред Норис. Хамилтън е 4-и, на почти 10 секунди от Ландо. Норис се оплака по радиото в края на обиколката, че вече има проблем с работата на гумите.
В 42-а обиколка Норис изостана с почти 2 секунди от Леклер, а Шарл е на почти 7 секунди от Макс. Верстапен се оплаква по радиото, че колата му е започнала да се пързаля. Той е с меките сликове, на почти 7 секунди пред Леклер със средно твърдите.
В 51-а обиколка атака в първия завой на Ландо, но веднага Леклер контраатакува и запази второто място от външната страна, като го кръстоса на спускането. Нова атака на Ландо на спирането за завой №12, този път той успя да изпревари Шарл и излезе втори. Планът за охлаждането на гумите проработи и той успя да атакува.
В 56-а обиколка Верстапен води със 7 секунди пред Норис, Леклер е на 6,5 секунди зад Ландо. Хамилтън е 4-и, на над 5 секунди пред Пиастри.