Шарл Льоклер зае мястото в кокпита на новото Ферари SF 1000 за първия ден тестове в Барселона. Предварителната програма предвиждаше днес да кара Себастиан Фетел, но в последния момент екипът направи смяна, защото германецът не се чувства добре.
Младият пилот от Монако навъртя 132 обиколки (над 2 състезателни дистанции), но остана на повече от 1,3 сек от най-доброто време на Люис Хамилтън с новия Мерцедес.Времената обаче вероятно не са съвсем представителни, тъй като според информация на запознати Ферари цял ден са били със занижени режими на задвижващата система и голямо количество гориво.
Вечерта в една от залите на контролната кула, наета от Ферари, Шарл направи първия разбор и заяви, че изобщо не е притеснен от разликата.
„Много е трудно да говорим за скорост, защото ние изобщо не сме гледали към нея в днешния ден. Нне сме работили за скорост нито за секунда. Да, вярно е, че миналата година бяхме много доволни в първия ден. През тази обаче променихме подхода и концентрирахме нашето внимание върху това да разберем по-добре колата“, разясни Льоклер.
„Направихме подробни сравнения на данни на пистата от работата на аеродинамиката с тези от завода, проверихме реакциите и аз самият се опитах в по-голяма степен да разбера начина на работа на новата кола. Това бе целта ни.“
Льоклер отрече да е имал какъвто и да било проблем в днешния първи ден
#F1/ Leclerc : “ La Ferrari SF1000 semble être beaucoup plus rapide dans les virages ”https://t.co/ZjcMNaKojK pic.twitter.com/TPuz9aZ6te
— Msports (@msportsm4) February 20, 2020
Той подчерта, че истинската скорост ще се види едва в първото състезание в Австралия, когато колите са завършени, а гумите работят в оптималните си работни режими.
Победителят в две състезания през миналия сезон коментира подробно подобрените възможности на Ферари да бъдат правени настройки. Той заяви, че това е направено не толкова, за да бъде болидът еднакво удобен за него и Фетел, които имат доста различен стил на каране, но и за да успее Скудерията да намери верния път на всички писти.
„Миналата година имаше писти, на които просто ни нямаше и двамата. Затова по-големите възможности за настройки са добре дошли“, разясни младият състезател. „Винаги е по-добре и за двамата пилоти, когато има повече възможности за настройване.“
Льоклер заяви, че със сигурност започва тестовете и годината много по-уверен, и че вече познава всичко във Ферари. Той самият има малко по-различен подход, като ще търси максимално да направи колата си удобна за пилотиране.
Днес повече информация са получили инженерите от самия него за характера на колата, защото най-важно е било сравняването на данните. Чудесно било, че всичко съвпадало, защото ако не пасва, проблемът е много голям.
За разлика от други свои колеги, Льоклер заяви, че не е открил много повече сцепление в завоите, но кола с кола трудно се сравняват, а той е впечатлен колко по-бързо сега всички успяват да загреят гумите и да направят бързи обиколки още в ранните сутрешни часове. Шарл обаче пак се върна на това, че във Ферари изобщо не са търсили скорост днес.
Коментирай