Международната автомобилна федерация публикува в медиите подробности за шампионската афера, заради която отборът на МакЛарън бе санкциониран с изваждане от класирането при конструкторите и рекордна глоба в размер на 100 милиона долара.

В доклад, дълъг 15 страници, Съветът на ФИА разкрива, че двукратният световен шампион Фернандо Алонсо и тест-пилотът на „сребърните стрели” Педро де ла Роса са

си комуникирали с имейли, в които са си обменяли поверителна информация за състоянието на болидите на съперниците от Ферари.

Съдържанието на тези съобщения ясно доказва, че двамата пилоти са контактували с бившия главен конструктор на тима Майк Къфлан като с човек, който притежава поверителна информация за преките конкуренти.

„Информацията от Ферари е изпита, може да й се разчита. Идва от Найджъл Степни. Същият, който ни каза в Австралия, че Кими (Райконен) е спирал на 18-та обиколка. ”, пише Де ла Роса на своя сънародник.

В друг имейл, отново от Де ла Роса, но този път до Къфлан се казва: „Здрасти, Майк. Знаеш ли какво е разпределението на теглото на червената кола? Това е много важно за нас, за да можем да го изпробваме. Благодаря ти предварително. Педро”.

Къфлан отговорил със sms, а дейният испанец препратил информацията на Алонсо; „Разпределението на теглото определено ме изненада. Не знам, дали е 100% вярно, но определено заслужава внимание”.

Данните доказват, че двамата състезатели са обсъждали подвижните крила, аеродинамиката, налягането на гумите, спирачната система и стратегията на Ферари.

ФИА разкри още, че Къфлан и Степни са си изпратили 288 съобщение на мобилните телефони, а и са се чули най-малко 35 пъти.