Себастиян Фетел изпадна (или сам се постави) в трудно положение във Ферари през последната година и половина. Според мнозина и то добре запознати източници във Ферари, той е загубил доверието на екипа му и това пречи да се бори за титлата. Има и колеги като Марк Хюз, които вярват, че точно поради тази причина всъщност германецът е ключът към трансферния пазар за 2020-та.

Тезата е, че Фетел може да се озове в Ред Бул до Верстапен. Според неговият настоящ шеф Матия Биното съставът на Ферари няма да се промени за догодина. Но това може просто да означава, че Биното няма да задейства различни клаузи, с които да прави промени по екипа си. 

Фетел обаче може и да го направи. Тези клаузи са една от най-добре пазените тайни в спорта, но те съществуват в договорите на всеки един състезател. Точно такива всъщност използва Себастиян, за да напусне Ред Бул година по-рано и да поеме в посока Ферари - нещо, което не бе очаквано дори от Фернандо Алонсо и Флавио Бриаторе за времето си. Самият Хелмут Марко намекна за точно такива клаузи и в договора на Верстапен, но след победите му напоследък, броят точки и позицията му в шампионата, възможността да напусне екипа в края на тази година дефакто не съществува.

Според слуховете в падока, Фетел няма никакви намерения да се оттегля и всъщност търси начини да се завърне към предишния си дом. Той не е готов да сложи край на кариерата си и иска да направи още няколко сезона, като Ред Бул-Хонда-Верстапен вероятно изглеждат като най-обещаващото бъдеще в момента. 

От перспективата на Ред Бул, това би бил чудесен ход. Ако преценят, че с Хонда могат да се борят за конструкторската титла догодина, те имат необходимостта да класират и двете си коли на подиума, колкото се може по-често. И ако едната няма възможност да се бори за победата, то поне другата да бъде много близо. А Фетел може да изпълни това изискване. Пиер Гасли не покри тези очаквания, а дали Алекс Албън ще го направи, разгледахме тази теза в предишния материал. 

Формата на Себастиян спадна и той си призна това в Унгария. В същото време обаче Льоклер не го доминира по никакъв начин. Или поне не както се очакваше от мнозина. Скок от Льоклер на Верстапен изглежда твърде опасен, но може и да не е най-важният фактор.

Това, което вероятно може да има най-голямо влияние в евентуални подобни сметки на Себ, е кола на Ейдриън Нюи. Големите проблеми на германеца са свързани с изключително некомфортния за неговия стил болид на Ферари през този сезон. В Ред Бул обаче може да очаква друго и това много рязко и драматично да върне предишния му образ. 

Ако подобен сценарий, който разказват колегите в падока в момента, се осъществи, какво остава за Скудерията? Вероятно да привлекат Даниел Рикардо, за когото се твърди, че има клауза в договора си с Рено, че ако от Мерцедес или Ферари му отправят предложение, той може да го приеме. 

Според някои картинката поне до 2021-ва изглежда ясна, но според други могат да предстоят два колосални трансфера, които да разместят пластовете драматично.