Ауди на Биното
Ауди на Биното "крадат" основни инженери от Ферари

Ауди и Матиа Биното са на път да предизвикат една от най-големите сензации на инженерния пазар във Формула 1 само месеци преди официалния дебют на заводския отбор на германския концерн. Процесът по трансформирането на Заубер в Ауди се ускорява и логично върви ръка за ръка с привличането на ключови специалисти от конкурентни екипи. Според публикации в италианските медии, бившият шеф на Ферари Матиа Биното е в напреднали преговори за подпис с двама водещи инженери от Маранело.

Първият е Волф Цимерман – ръководителят на проекта за новата задвижваща система на Ферари за 2026-а година. Очаква се той да напусне веднага след като бъде достигната фаза на тестове, макар че точната дата на раздялата му с отбора все още не е официално уточнена. Вторият е Ларс Шмидт, бивш главен инженер с отговорност за оптимизирането на представянето на болидите на пистата.

Двамата специалисти притежават богат опит и се смята, че могат да изиграят съществена роля за ускоряване на развитието на проекта на Ауди във Формула 1. Биното отлично познава техните качества още от периода, когато оглавяваше Скудерия Ферари.

Наред с това, изтекла информация сочи, че Цимерман е имал сериозни разногласия с настоящия ръководител на Ферари Фредерик Васьор по повод продължаващите проблеми с действащата задвижваща система. Настоящият двигател с вътрешно горене работи при изключително високи температури и налягане, което налага ограничения с оглед надеждността. Тези слабости обаче трябва да бъдат преодолени, за да може от 2026-а година Ферари да разполага с втория по сила двигател на грида след този на Мерцедес.