Алекс Албън впечатли всеки един почитател на спорта с началните си изяви в Торо Росо и още в дебютния си сезон се озовава в кола, способна на победи. Алекс трудно попадаше в радара на Формула 1 допреди няколко месеца и се водеше като сигурно попълнение във Формула Е, а сега застава срещу един от най-силните в новото поколение пилоти в спорта. Ще успее ли да си извоюва мястото и за 2020-та или ще последва съдбата на Пиер Гасли и още много, които са преминали през тежката действителност на Хелмут Марко?

Ред Бул са с 2 победи от последните 4 старта и стигнаха до това да печелят битки още в събота, което допреди няколко месеца се водеше невъзможно. Промените, които бяха въведени във Франция и Австрия, драматично наклониха съотношението на силите в полза на Верстапен, който се възползва по чудесен начин. Неговият доскорошен съотборник Пиер Гасли не просто не бе близо до него, а дори отпадна от водещата група. В Унгария Хамилтън имаше комфорта да си направи последния бокс, след това да догони Макс и да го победи, просто защото Пиер не бе там. Ако вторият Ред Бул бе дори на 10 сек. от водещото дуо, развоят на събитията щеше да е различен. 

Миналата година Гасли бе изключително солиден в Торо Росо. Завърши четвърти в Бахрейн и пети в Унгария срещу много силна конкуренция в много по-трудното за управление Торо Росо. Французинът бе силен в преките двубои и не показваше да се поддава на напрежението в тях. Въпросът бе дали е готов за крачка в голям отбор? Отговорът до някаква степен бе предначертан след решението на Даниел Рикиардо да потегли в посока Рено. Да бъде върнат Карлос Сайнц под наем бе другото решение. Испанецът не позволи на Верстапен да има по-добри резултати от него, когато бяха съотборници в Торо Росо, но Гасли получи доверие, което в последствие не оправда. 

Комбинацията от трудна за управление кола в началото на сезона, плюс Верстапен за съотборник, бе най-лошата за френския пилот. Неговото самочувствие на няколко пъти бе ударено и от стратегически грешки на екипа в квалификациите в ранните стартове от сезона. Той потегляше твърде назад и бе много трудно да запише по-добри резултати, а уикендът на “Хокенхайм”, може би, реши неговата съдба. Удари се тежко в петък и макар и да се завърна добре в събота, в неделя бе изпреварен от Албън и то при положение, че Макс спечели. Алекс пък бе забележителен в дъжда, докато заради лошите условия отпаднаха Льоклер, Хюлкенберг и Хамилтън. Дебютанти, които впечатляват още на първото си мокро състезание, винаги печелят ранен респект.

Въпросът е: ако сравним карането на Гасли в Торо Росо през миналия сезон и това на Албън през този, кой от двамата се представи по-добре? Отговорът е много дискусионен. Просто защото Албън сега предстои да бъде сравняван веднага с Верстапен и ще трябва да го побеждава на територия, на която Макс се развива вече от години. Ако успее да се включи в битка с Ферари и Мерцедес, и в зависимост от това, което покаже в нея, вероятно ще увеличи шансовете си.

Но по същия начин, може просто да се завърне обратно в Торо Росо през 2020-та. Действителността във Формула 1 е брутална, но тази в организацията на Хелмут Марко е с дългогодишна история на съсипани таланти.

Кристиян Клийн, Витантонио Лиуци, Хайме Алгерсуари, Брендън Хартли, Себастиен Буеми, Жан-Ерик Верн, Дани Квят са част от примерите. Даниел Рикиардо и Карлос Сайнц просто напуснаха преждевременно.