Вече изминаха три старта от новия 59-и сезон във Формула 1 и обещава да бъде още по-интересен от миналата година. Ако денят се познава по заранта, през новия сезон при най-бързите двуполюсният модел МакЛарън – Ферари ще бъде разбит от концерна БМВ. „Сребърните стрели” и „червените кончета” не позволиха на друг отбор да спечели състезание миналия сезон, но сега изглежда, че няма да бъде така.
След първите три състезания в Австралия, Малайзия и Бахрейн Ферари до голяма степен очаквано доминира и неслучайно Кими Райконен води при пилотите. Шампионът от миналата година показва, че и през тази ще бъде на висота и много трудно някой ще може да му открадне величието. Все пак за Ферари ще е важно и представянето на Маса. То не бе никак удачно на първите две Гран прита, но в Бахрейн бразилецът показа, че тази година шефовете на „червените кончета” ще бъдат поставени пред още по-голяма дилема затова кого да подкрепят, след като мине първата половина на надпреварата във Формула 1. Катаклизмите във Ферари могат да настъпят от това, че опитните фигури на Рос Браун и Жан Тод вече са в сянка.
При МакЛарън след първите три състезания нещата изглеждат много тревожни. И резултатите са най-малкият проблем. По-голямата заплаха за Хамилтън, Ковалайнен и целия концерн идва от отбора на БМВ, който явно е направил голям скок в подготовката за новия сезон и е само въпрос на време Кубица или Хайдфелд да спечелят първо състезание.
Хамилтън трябва да опита да покаже, че случилото се през миналата година не е случайност и може да спечели титлата при пилотите. Голямо предизвикателство има пред неговия нов съотборник, който стартира добре сезона, но трябва да покаже постоянност, което ще му бъде доста трудно. Със сигурност Люис се нуждае от силен съотборник, който да може да му помогне в борбата с Ферари. Двамата са много млади, въпреки че вече има по един сезон във Формула 1 и именно неопитността им може да ги лиши не само от това да са основният конкурент на Ферари, но и от второто място.
Ник Хайдфелд и Роберт Кубица са двамата пилоти на БМВ, които показаха от началото на новия сезон, че концернът има реални шансове да се бори за титлата не само при конструкторите, където води след първите три старта, но и при пилотите. Кубица е млад и доста неопитен. Именно това му изигра лоша шега в Гран при на Бахрейн, където полякът спечели първи пол позишън в своята кариера, но в самото състезание, когато бе притиснат от Маса и Райконен се поддаде и в крайна сметка завърши трети. Хайдфелд определено има по-голям опит от своя съотборник и германецът изглежда по-голяма заплаха за двете ферарита и за пилотите на МакЛарън. Ако годината се познава по нейното начало, то ни очаква един наистина фантастичен сезон за БМВ, а защо не и титла при конструкторите.
Рено с Алонсо и новобранеца Нелсън Пикет и БМВ Заубер с Нико Розберг и Казуки Накаджима ще се опитат да се докажат до края на сезона. И докато Розберг определено показва едно много добро представяне и ясно си личи, че му трябва кола, която може да му даде възможност да се доразвие и да се бори с най-големите, при Алонсо разочарованието от началото на новия сезон във Формула 1 е по-голямо, но е видно с просто око, че испанецът определено е с по-бавна кола и неговите амбиции за втора поредна година изглежда ще се разбият.
Фернандо продължава да говори за свое преминаване във Ферари и това изглежда логично с оглед това, че испанецът иска във всяко състезание да е първи, а Рено поне към момента не може да му предостави това удоволствие и такава кола, която да бъде способна да се бори с МакЛарън, Ферари и БМВ.
Останалите екипи ще се радват на всяка спечелена точка, но едва ли ще им стигнат силите за нещо повече.
До 2 ноември със сигурност ни предстоят много зрелищни моменти, много интрига, много сблъсъци и много, изключително много скандали. Остават 15 старта, в които ще стане ясно дали хегемонията на Ферари от миналата година ще продължи и дали БМВ са способни да разбият на пух и прах модела Ферари – МакЛарън. С най-голям интерес всички фенове на Формула 1 очакват и деня 28 септември, когато ще бъде проведено първото нощно състезание. То ще бъде в Сингапур и ще започне в 20 часа.
Може ли някой да спре Райконен, Маса и Ферари към поредния триумф ще стане ясно на 2 ноември в Бразилия!
Коментирай