По случай провелия се в Катовице Intel Extreme Masters решихме да ви запознаем с играта StarCraft II. В тази статия ще ви представим кратко резюме на играта и какво я прави електронен спорт.

По жанр StarCraft се определя като научно-фантастична стратегия в реално време. Играта е разработена от Blizzard Entertainment и излиза на 21 март 1998 година. В последствие заглавието се превръща във франчайз с поредица от StarCraft игри.

В StarCraft играчът има възможност да развие своя база с бойни единици и ресурси, като крайната цел е да унищожи базата на съперника си. Преди началото на всеки мач, играчът трябва да избере една от три раси: Terran, Protoss или Zerg, като всяка от тях има различни структури и бойни единици.

В началото на всеки мач играчът започва с главна сграда и няколко работника, чрез които да събира ресурси. Ресурсите са нужни за изграждане на нови сгради, които пък са нужни за произвеждане на бойни единици. Ресурсите са два вида: минерали и газ.

StarCraft II

За да победите съперника си трябва да изградите армия, състояща се от различни бойни единици, които да са ефективни срещу опонента ви. След като победите армията на съперника, можете да навлезете в базата му и да започнете да унищожавате сградите му. За произвеждането на бойни единици отново ви трябват ресурси (минерали и газ).

Всяка бойна единица има точки живот и нанася някакви щети. Някои единици могат да атакуват само по земя, други само по въздух, а трети и по двете. Пример за бойна единица е Marine на расата Terran. Тази бойна единица не изисква много ресурси и може да атакува по земя и въздух, но нанася малко щети и има малко точки живот.

StarCraft II

В състезателен мач няма значение само кой първи събере армия, но и как я използва и от какви единици е съставена тя. Опитните играчи използват различни тактики, някои от които са бързи в началото на срещата, а други отнемат повече време и ресурси. Създаването на втора и трета база, за придобиване на повече ресурси, например е често срещана тактика.

На IEM Katowice 2017 играчите се състезаваха по StarCraft II: Legacy of The Void. В играта има много промени от оригиналната игра излязла през 1998. Някои от тях включват и нови бойни единици.

StarCraft игрите имат богата история като електронни спортове. Особен успех и популярност заглавието добива в Южна Корея в началото на миналото десетилетие. Огромният интерес в Корея е основна причина за популяризацията и глобалния успех на StarCraft като електронен спорт.

На финалите по StarCraft II на IEM Katowice миналия уикенд беше раздаден $250,000 награден фонд. Записи от мачовете можете да гледате на специалната Vbox7 страница.