По случай провелия се в Катовице Intel Extreme Masters решихме да ви запознаем с играта StarCraft II. В тази статия ще ви представим кратко резюме на играта и какво я прави електронен спорт.
По жанр StarCraft се определя като научно-фантастична стратегия в реално време. Играта е разработена от Blizzard Entertainment и излиза на 21 март 1998 година. В последствие заглавието се превръща във франчайз с поредица от StarCraft игри.
В StarCraft играчът има възможност да развие своя база с бойни единици и ресурси, като крайната цел е да унищожи базата на съперника си. Преди началото на всеки мач, играчът трябва да избере една от три раси: Terran, Protoss или Zerg, като всяка от тях има различни структури и бойни единици.
В началото на всеки мач играчът започва с главна сграда и няколко работника, чрез които да събира ресурси. Ресурсите са нужни за изграждане на нови сгради, които пък са нужни за произвеждане на бойни единици. Ресурсите са два вида: минерали и газ.
За да победите съперника си трябва да изградите армия, състояща се от различни бойни единици, които да са ефективни срещу опонента ви. След като победите армията на съперника, можете да навлезете в базата му и да започнете да унищожавате сградите му. За произвеждането на бойни единици отново ви трябват ресурси (минерали и газ).
Всяка бойна единица има точки живот и нанася някакви щети. Някои единици могат да атакуват само по земя, други само по въздух, а трети и по двете. Пример за бойна единица е Marine на расата Terran. Тази бойна единица не изисква много ресурси и може да атакува по земя и въздух, но нанася малко щети и има малко точки живот.
В състезателен мач няма значение само кой първи събере армия, но и как я използва и от какви единици е съставена тя. Опитните играчи използват различни тактики, някои от които са бързи в началото на срещата, а други отнемат повече време и ресурси. Създаването на втора и трета база, за придобиване на повече ресурси, например е често срещана тактика.
На IEM Katowice 2017 играчите се състезаваха по StarCraft II: Legacy of The Void. В играта има много промени от оригиналната игра излязла през 1998. Някои от тях включват и нови бойни единици.
StarCraft игрите имат богата история като електронни спортове. Особен успех и популярност заглавието добива в Южна Корея в началото на миналото десетилетие. Огромният интерес в Корея е основна причина за популяризацията и глобалния успех на StarCraft като електронен спорт.
На финалите по StarCraft II на IEM Katowice миналия уикенд беше раздаден $250,000 награден фонд. Записи от мачовете можете да гледате на специалната Vbox7 страница.
Коментирай