Главният инженер на Уилямс Марк Жилан смята, че новите двигатели на Рено са подобрили представянето на болидите на тима.
След 2 години с двигатели Косуърт в края на 2011 г. отборът от Формула 1 подписа договор с Рено. Това означава, че новият FW34 ще бъде първият болид след шампионския FW19, който ще бъде снабдяван от френския производител.
„Двигателят е много по-гъвкав във всяко отношение“, заяви Жилан след тестовете в Барселона през миналата седмица. „Определено направихме голяма стъпка напред. Работата ни с Рено е много добра, те са истински професионалисти. Заедно се учим едни от други, но нещата вървят добре. Ние сме много, много доволни.“
Едно от слабите места на миналогодишният болид бе представянето му в завоите с ниска скорост. Жилан каза, че реконфигурирането на задната част на автомобила и новият двигател са помогнали за решаването на проблема. „Голяма част от задницата е положена върху по-добра и по-стабилна аеродинамична платформа, защото аеродинамиката е важна и в бавните завои“, добави той. „Може би дори е най-важна точно при тях, защото те определят времето, за което се прави обиколката. Допълнителен плюс освен гъвкавостта на двигателя и податливостта на обработка са и неговите размери.“
„Болидът изглежда идентичен с предходния, но ако погледнете под капака, ще видите, че е напълно различен. Проверихме всяка зона, която не функционираше достатъчно добре. Основният проблем беше с лошото охлаждане, което ни дърпаше сериозно назад. Прекарахме доста време, докато отстраним проблема и подобрим дизайна на болида“, завърши Жилан.
Коментирай