Британецът Ландо Норис увеличи преднината си на върха в генералното класиране при пилотите във Формула 1 с победа в състезанието за Голямата награда на Бразилия, 21-ви кръг за сезона.

Пилотът на МакЛарън потегли от полпозишън и въпреки че бе подложен на натиск от италианеца Кими Антонели (Мерцедес) и съотборника си Оскар Пиастри, успя да постигнe седмата си победа през сезона и втора поредна след тази в Мексико.

Втори на 10.388 секунди зад него завърши Кими Антонели, но пилотът на деня определено бе световният шампион за последните четири години Макс Верстапен с Ред Бул. Нидерландецът потегли от предпоследната 19-а позиция, избра стратегия с три спирания в бокса и в крайна сметка се пребори за третото място, като остана на само 10.750 секунди от победителя.


Още във втората обиколка заради инцидента на Бортолето състезанието беше неутрализирано с колата на сигурността. В момента, в който това се случи, Хамилтън се появи в кадър със счупено предно крило. Преди това британецът беше направил много слаб старт, в който загуби няколко позиции от 13-тото си място на старта.

От повторенията се видя, че пилотът на Ферари се е докоснал с Колапинто с висока скорост на старт-финалната права в края на първия тур.

В пета обиколка трасето беше почистено след инцидента на Бортолето и надпреварата беше възобновена. Отличен рестарт за Норис, който запази първото място, а зад него Антонели беше притиснат от Леклер и Пиастри, който спря много късно от вътрешната страна и докосна Антонели, който се завъртя и удари Леклер, което прати монегаска в зоната за сигурност с повреда в предното ляво окачване

В седмата обиколка Заради паркирания болид на Леклер в края на обратната права състезанието отново беше неутрализирано. След карамбола на рестарта Норис водеше пред Пиастри, Антонели, Хаджар, Лоусън, Ръсел, Беарман, Гасли, Албон и Алонсо, които бяха в топ 10, а Верстапен вече беше стигнал до 13-тото място. В края на обиколката обаче нидерландецът спря в бокса за нови гуми, а от Ред Бул му казаха, че данните са показали, че той има спукана гума и това е причината за това ранно спиране. В девета обиколка състезанието бе рестартирано отново.

Верстапен имаше нужда от само една атака, за да изпревари Алонсо, а нидерландецът спечели още две позиции след спиранията в бокса на Беарман и Сайнц, като това се случи в 18-а обиколка.  След това Верстапен напредна с още три позиции след спиранията в бокса на Хаджар, Лоусън и Гасли. Точно преди нидерландеца се движеше и Албон.

В 21-а обиколка нямаше проблеми за Верстапен срещу Албон и световният шампион влезе в топ 5, след като стартира от алеята пред боксовете. В края на обиколката Антонели посети механиците на Мерцедес за смяна на меките си гуми. Италианецът премина към средно твърдите сликове и се върна на пистата на 11-тото място, на 2.4 зад Строл.

Към 25-а обиколка в челото авансът на Норис пред Пиастри беше достигнал 5.6, а на 6.7 зад австралиеца се движеше и Ръсел, който водеше с 6.8 пред Верстапен. По-назад след спирането си в бокса Антонели вече беше достигнал до седмото място, възползвайки се от свежите си гуми в ден, в който деградацията изглеждаше много висока.

В 29-а обиколка имаше две изпреварвания в рамките на обиколка за Антонели, който първо изпревари Хюлкенберг, а след това и Албон, за да се върне в челната петица. Италианецът се движеше на 7.5 зад Верстапен.

В 38-а обиколка временният лидер Пиастри се отправи към бокса и изтърпя наказанието си от 10 секунди. Австралиецът премина към меките сликове и се върна на пистата на осмото място зад Верстапен, Гасли и Лоусън. В същото време Хамилтън се прибра в гаража на Ферари и преустанови участието си днес. Британецът се оплакваше от сериозни проблеми с поведението на своя автомобил в резултат на пораженията, които той получи в самото начало, когато освен с Колапинто, той се докосна и със Сайнц.

В 50-а обиколка лидерът Норис също направи втората си смяна на гуми и се върна към средно твърдите сликове. След неговия стоп стартиралият от бокса Верстапен поведе, а Норис се върна на трасето на 4.0 зад съотборника си Пиастри. Изоставането на Норис спрямо временния лидер Верстапен беше малко над осем секунди.

Малко след това Пиастри не срещна затруднения срещу Беарман и се изкачи на шестото място, на 2.8 зад Лоусън, който беше с гуми, който бяха с 32 обиколки по-стари от тези на Пиастри.

В 60-а обиколка от Ред Бул съобщиха на Верстапен, че той има реален шанс да се пребори за втората позиция. На 1.7 пред нидерландеца беше Ръсел, който трябваше да внимава със спирачките си, а на още 2.6 пред британеца се движеше и неговият съотборник Антонели.

В 63-а обиколка имаше категорична атака на Верстапен срещу Ръсел от външната страна на първия завой, което вкара шампиона в тройката на само 2.5 зад Антонели. Ръсел помисли за контра с DRS на обратната права, но ускорението на Верстапен от втория завой се оказа прекалено добро.

Пет обиколки преди края Пет тура преди финала Норис водеше с 8.8 пред Антонели, чието предимство пред Верстапен беше 1.2. Зад тях Пиастри се беше доближил на 1.2 от Ръсел в спора за четвъртото място. В 69-а обиколка и този път Верстапен не успя да атакува Антонели за второто място, а зад тях Пиастри вече също разполагаше с DRS в борбата си с Ръсел. След това Антонели оцеля и този път, а Пиастри също не се доближаваше достатъчно до Ръсел, за да атакува пилота на Мерцедес.