Всеки един от вас е чувал за една от най-големите автомобилни марки в света - Ферари. Но как е започнало всичко със създаването на тази истинска империя в днешния дни? Интересното е, че всичко започва от края на една състезателна кариера, случил се точно на днешния ден, 31 юли.

Човекът, стоящ зад всичко това е Енцо Ферари. Италианец, роден през 1898 година, който обожава автомобилите и има уменията да ги шофира по перфектен начин, защото именно това го прави професионален състезател.

През 1920 година Енцо се присъединява към Алфа Ромео като пилот на отбора. Той кара в различни състезания и има доста успехи. Всичко обаче се променя след смъртта на пистата на Антонио Аскари през 1925 година. Ферари признава, че след това е карал винаги със свито сърце, а през 1932 година раждането на сина му Дино го убеждава да сложи край на състезателната си кариера.

Ферари се съсредоточава върху мениджмънта и развитието на автомобилите на Алфа Ромео, а през 1929 година състезава "Скудерия Ферари" - собствен състезателен тим, който е част от Алфа и използва болиди на компанията.

Отборът записва някои впечатляващи победи като тази на Тацио Нуволари в Гран При на Германия през 1935. Генерално обаче силните на деня са отборите на Ауто Унион и Мерцедес.

През 1937 година Алфа Ромео решава да си върне пълния контрол над състезателния отбор, а Ферари остава спортен директор. След неразбирателство с ръководния директор на Алфа Уго Гобато, през 1939 Ферари напуска и основава Ауто-Авио Коструциони, компания, която осигурява части на други състезателни отбори. През 1940 година той произвежда и първите си два собственика автомобила. 

След Втората световна война, Енцо решава, че е време да създава автомобила със собствената си марка и през 1947 година създава официално Ферари. През 1949 година идва и първата голяма победа - в 24-те часа на Льо Ман. През 1950 пък Ферари решава да направи отбор в новосъздадената Формула 1.

Разходите обаче са много и с цел да има пари, с които да поддържа състезателните си отбори, Ферари започва производството на спортни автомобили. А натам всичко е история...