Тимът от Формула 1 МакЛарън потвърди, че работи над двоен DRS (регулируемо задно крило, което променя ъгъла си на атака и снижава турболентността – б.р.), подобен на използвания от Мерцедес и тествания от Лотус. Любопитното тук е, че тази концепция ще бъде забранена след края на сезона.

Мерцедес първи пуснаха този тип система в практическо приложение още от старта на кампанията, като по този начин получиха предимство в скоростта на правите отсечки заради сниженото притискане на болида към асфалта.

Лотус пък тества собствена версия в свободните тренировки в Унгария и Германия, която ще променя ъгъла на атака на задното крило, когато автомобила достигне до определена скорост. Резултатът от това е по-висока скорост дори когато DRS не е активиран.

„Не като тази на Лотус, но ние разполагаме с собствена подобна система“, заяви спортният директор на МакЛарън Сам Майкъл. „Колкото до шансовете да я използваме – все още не знам нищо.“

„Ние разглеждаме всички варианти и проверяваме дали този е изпълним, защото по него има доста работа, пък и се влия зле от нормалните подобрения. Така че е доста трудно да изработим система като тази в Лотус“, продължи шефът.

„Но така е в бокса – ако ни хрумне нова идея, момчетата се хвърлят, анализират всичко и ако преценим, че от това отборът ще спечели, тогава я въвеждаме. Винаги има възможност да похабим ресурси напразно. Колкото до Лотус – те са проклети късметлии. Ако успеят да внедрят системата, те ще станат още по-бързи“, завърши Майкъл.